Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az új hátsó szárny mellőzésére kényszerült a Ferrari | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az új hátsó szárny mellőzésére kényszerült a Ferrari

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,520
Fernando Alonso (Ferrari, Török Nagydíj, 2011.05.20)

A szokatlanul nagyméretű légterelő csíkkal ellátott hátsó szárny további használatát nem engedélyezi az FIA. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésén a Ferrari csapat egy-két új tervezésű, illetve továbbfejlesztett hátsó légterelő szárnyat is pályára vitt. Köztük szerepelt egy olyan design, amely estében a hátsó légterelő szárny felső-, a DRS mechanizmus által mozgatható eleme szokatlanul nagy méretben elkészített légterelő csíkot kapott.

A 30mm-rel meghosszabbított légterelő profil természetesen azonnal felkeltette az FIA technikai delegátusának figyelmét, és megvizsgálták, mennyire felel meg a Formula-1 jelenlegi technikai szabályzatának. A 750mm-es fesztávval rendelkező hátsó szárny ezzel a megjelenésével az előzőleg említett 30mm-rel magasabb lett a szabályzatban megadott, a versenyautó referencia síkjától maximálisan megengedett 950mm-es határértéknél.

A Ferrari alakulat azonban azzal próbált érvelni, hogy a kiegészítő profil nem a fékszárny, hanem a hátsó légterelő szárnyat mozgató mechanizmus szerves része, ami viszont az olaszok szerint nem tartozik a hátsó szárny maximális magasságát limitáló regula hatáskörébe. Ezzel szemben viszont az FIA nem osztotta a Ferrari álláspontját, és döntésük értelmében a Ferrari 150 Italia új hátsó szárnyának további használatát a technikai szabályzat 3.10.3-as cikkelye alapján megtiltották.

A Nemzetközi Automobil Szövetség határozatának eredményeképpen tehát az érintett hátsó légterelőt már a harmadik szabadedzésen sem használhatta a csapat, így a továbbiakban a többi újításra hagyatkozva bízhatnak a teljesítményük javulásában.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: A hátsó szárny rezonanciájának csökkentése

A Lotus és a Red Bull Racing alakulat versenyautóin lévő megoldáshoz hasonlóan a Ferrari által a Spanyol Nagydíjra elhozott hátsó...

Első fékhűtés (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított fékhűtés

A 2011-es szezon ötödik állomásaként szereplő Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai versenypálya hozzávetőlegesen 60%-os szinten veszi igénybe a versenyautók fékrendszerét....

Hátsó légterelő szárny (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított hátsó szárny

A Formula-1 2011-es világbajnoki sorozatának ötödik állomásaként megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon a Lotus alakulat egy új hátsó légterelő szárnnyal próbálkozott...

Close