Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az új autóról és a fejlesztésekről beszélt Sam Michael | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az új autóról és a fejlesztésekről beszélt Sam Michael

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.15. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,425
Sam Michael (AT&T Williams, 2011.01.26)

A téli teszteken tapasztalt meghibásodásokat sikeresen megoldották, így bizakodva várják a Williamsnél a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. © AT&T Williams

A múlt heti barcelonai tesztsorozaton volt alkalmuk utoljára a csapatoknak arra, hogy az utolsó finomításokat és próbákat megtegyék a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A versenyszimulációs gyakorlatok, a boxutcai tréningek, és a kisebb-nagyobb mechanikai- és aerodinamikai fejlesztések során megszületett elemek pályára vitele után már csak a melbourne-i versenyhétvége pénteki szabadedzésén léphetnek ismét pályára a csapatok.

A téli tesztsorozatokon szerzett tapasztalatokról, az új fejlesztésű FW33-as konstrukcióról és a technikai szabályzat módosításainak hatásáról nyilatkozott a Williams alakulat technikai igazgatója, Sam Michael.

 

Hogyan értékeli a téli teszteken elért eredményeket, és mi a véleménye az FW33-as konstrukcióról?

A téli tesztelések során legfőképpen megbízhatósági problémákkal szembesültünk, és ezek közül is az egyik legjelentősebb, a KERS rendszert érintette. Mára azonban sikerült megtalálnunk a meghibásodások okát, és orvosoltuk azt. Ezek mellett még voltak kisebb meghibásodásaink is, amelyek több-kevesebb időveszteséget okoztak a tesztprogramok teljesítését illetően, de nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy egy Formula-1-es versenyautó rendkívül összetett.

Összességében elmondhatom, hogy jelenleg nincs olyan terület, amely komolyabb aggódásra adna okot a számunkra, hiszen keményen dolgoztunk az autó minden egyes elemével kapcsolatban, amelyet a téli tesztelések során megtett 4969.2km-es táv is igazol.

 

Mit tudna mondani az FW33-as autó teljesítményével kapcsolatban?

Az újonnan életbe léptett szabályoknak köszönhetően a csapatok közel azonos szinten állnak, hiszen van jó néhány olyan terület, ami mindannyiunk számára még újdonság lesz versenykörülmények között. Nagyon sok autó esetében elmondható, hogy egymáshoz képest nagyjából fél másodpercen belül végeztek, így az aerodinamikai csomagban elvégzett kisebb-nagyobb módosítások, valamint az autó mechanikai elemein elvégzett fejlesztések lesznek azok, amelyek még néhány tizedmásodperc előnyt tudnak szolgáltatni azoknak, akik jó irányba lépnek a fejlesztésekkel.

Az FW33-as autó már a kezdetektől fogva pozitívan teljesített, de meg kell várnunk az első versenyeket, hogy pontosabb képet kapjunk annak teljesítményét és megbízhatóságát illetően.

 

A barcelonai tesztelés során gondjaik voltak a KERS rendszerrel. Sikerült végül megoldani a meghibásodások okát?

A problémákat az akkumulátor és Motor Generátor Egység közötti kapcsolatot adó inverter meghibásodása okozta. A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy nehezen tudtuk beazonosítani a hibajelenség kiváltó okát. Elvégeztünk néhány módosítást, és az elektromos rendszerek megfelelő leválasztását kialakítva sikerült elérnünk, hogy a korábban tapasztalt problémák ne jelentkezzenek ismét. Éppen ezért örömmel mondhatom, hogy ott lesz az autóinkban a KERS a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

 

Mit gondol, hogyan fog teljesíteni versenykörülmények között az új rendszerű hátsó légterelő szárny?

Az időmérőn várhatóan nagyjából fél másodperc előnyre lehet általa szert tenni körönként. A versenyeket illetően még nem igazán tudok mit mondani, hiszen el kell telnie két-három futamnak ahhoz, hogy az FIA is lássa ennek a hatását, és szükség esetén további finomításokat vezessen be a rendszer használatát illetően. Az előzetes remények szerint könnyebbé teszi majd az előzést a pilóták számára.

 

A Pirelli gumiabroncsokkal kapcsolatos munkát hogyan értékelné?

A téli tesztsorozatokon meglehetősen negatív tapasztalataink voltak, köszönhetően a gumik várnál is gyorsabb kopása miatt. A legutóbbi barcelonai edzés során viszont már sokkal jobb volt a helyzet, amely egyértelmű javulást mutat. Ebben talán szerepe volt annak, hogy megnöveltünk az autóra ható leszorító erő nagyságát, de természetesen a Pirelli is végzett módosításokat a keverékekkel kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy változni fog a helyzet, amikor olyan versenyen veszünk részt, ahol magasabb a környezeti hőmérséklet, hiszen a téli tesztek helyszínein igencsak alacsonyabbak voltak a hőmérsékleti értékek az átlagosnál.

Összességében elmondhatom, hogy a Pirelli nagyszerű munkát végzett, még annak ellenére is, hogy a tesztelésekre nem igazán volt túlságosan sok idő. Az előzetes becslések alapján az első néhány versenyen talán eggyel több alkalommal kell majd kereket cserélnünk, mint azt normál esetben tennénk, de szerintem ezt igen gyorsan le tudja majd reagálni a Pirelli.

 

Nehezebb lesz-e a munkája a boxutcai csapatnak?

Az elmúlt időszakban rengeteg boxutcai gyakorlatot, ill. szimulációt végeztünk el, de ez számunkra teljesen normális. A tesztek során a szerelők szinte minden egyes nap végeztek gyakorlatokat. A kerékanyák és a rögzítésükhöz használatos levegőpisztolyok hasonlóak a tavalyi évben használt eszközökhöz, csakúgy, mint az első autóemelő, de a hátsó emelőt viszont újra kellett tervezni. Majd meglátjuk Melbourne-ben, hogyan sikerült a felkészülésünk.

 

Felkészültnek érzi a csapatot az első, ausztrál futamra?

Teljes mértékben. El kell mondanom, hogy már Bahreinre is készen álltunk volna, de a sors végül mást hozott. Minden esetben felkészültnek kell lennünk, bárhogyan is alakuljanak a dolgok. A szezonkezdet felé haladva természetesen még van néhány dolog, amit nem sejthetünk előre, de bizakodva várjuk a versenyeket.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A rajt előtti pillanatok (Ausztrál Nagydíj, 2010.03.28)
Eltérő előzési zónák várnak a pilótákra

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok értelmében a csapatok számára kötelezően használni kell a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat....

Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A Pirelli elégedett a gumik teljesítményével

A 2011-es évben a formula-1-es csapatok számára a Bridgestone helyett már a Pirelli szállítja majd a gumiabroncsokat. A téli időszakban...

Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)
A Williams beveti a KERS-t a szezonnyitón

Az elmúlt napon még arról lehetett beszámolni, hogy a Williams alakulat barcelonai tesztelésén a KERS sorozatos meghibásodása miatt elképzelhető, hogy...

Close