Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az FIA zöld utat adott az új szabályoknak | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az FIA zöld utat adott az új szabályoknak

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,007
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

Az FIA komoly technikai szabályváltoztatásokat vezet be az elkövetkező években. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa elfogadta a következő két évben bevezetni kívánt szabálymódosításokat, és mindezek mellett véglegesítették a 2013-as esztendőre tervezett motorszabályokat is.

A megállapodás értelmében jövőre érkezik a Formula-1-be a menetközben állítható hátsó légterelő szárny, amelynek bevezetésétől az előzések megkönnyítését, ill. az előzések számának gyarapodását remélik a szabályalkotók. Végleges döntés született továbbá a 2010-ben hódító F-csatorna, és a pilóta által állítható első légterelő szárny betiltását illetően is, valamint a 2009-ben debütált, de a tavalyi évben a csapatok által mellőzött KERS ismételt visszatérésében is.

Az elmúlt szezonban a Red Bull Racing és a Ferrarit ért kritikák kapcsán már előtérbe helyezték a technikai szabályzat azon módosítását, amivel többek között az első légterelő szárnyak flexibilitását szeretnék erőteljesen bekorlátozni. Mint ismeretes, az előzőekben említett két csapat olyan szárnyelemet alkalmazott, amely menetközben az aerodinamikai terhelés hatására bizonyos mértékben képes volt elhajlani, fokozva ezzel az elem által keltett leszorító erő nagyságát. Éppen ezért az FIA szigorításokat vezetett be a versenyautók karosszériaelemeit illetően, valamint az azokkal kapcsolatos mérési-, ill. ellenőrzési metodikákban egyaránt.

A hosszabb távú előírások tekintetében létrejött megállapodás szerint 2013-ban egy radikálisan átformált motorszabálynak kell majd eleget tennie minden egyes csapatnak. A jelenleg használt 2.4 literes V8-as erőforrások helyett ugyanis 1.6 literes V4-es, turbófeltöltős erőforrásokat használhatnak majd, amelyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 18.000-es értékről 12.000-re fog csökkenni.

Az új erőforrások a becslések szerint nagyjából 30…35%-kal kevesebb üzemanyagot fognak majd elégetni, és a környezettudatosság fokozásának érdekében energia-visszanyerő rendszerrel (KERS) lesznek majd kiegészítve. Az FIA technikai szakemberei azt vallják, hogy ezen módosítások ellenére is tartani lehet majd a motorok jelenlegi teljesítményszintjét.

Az elfogadott új motorszabály tartalmazza továbbá, hogy a 2013-as évben mindössze öt, majd az azt követő szezonban pedig már csak négy erőforrást használhat büntetlenül a versenyző.

Szintén új szabályként lesz jelen a következő évben, hogy amikor a biztonsági helyzet azt indokolja, a versenyirányítás a nagydíjak időtartama alatt bármikor bezárhatja a boxutcát, valamint a versenyzők tájékoztatást fognak kapni, hogy mikor lesz számukra engedélyezett a biztonsági autó megelőzése.

A fentiek mellett további szigorításként kapott helyet a sebességváltók használatát érintő szabályozás, miszerint a pilótáknak egymást követő öt versenyen kell majd ugyanazt a váltóművet használni, a 2010-ben alkalmazott négyfutamos korlátozás helyett.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Ferrari F10 motor (Ferrari, Kanadai Nagydíj, 2010.06.12)
Hivatalos: 2013-ban jönnek a turbómotorok

A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa megtartotta az idei évi utolsó ülését Monacóban, ahol a Fromula-1-et érintő több kérdéskör is...

Renault motor (Renault, Kanadai Nagydíj, 2010.06.10)
Visszatérhetnek a turbómotorok az F1-be

A mai világban egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni a környezettudatosságra, és nincs ez másként a Formula-1-el sem. A Nemzetközi Automobil...

Red Bull Racing RB6 bemutató (Valencia, 2010.02.10)
A Red Bull jól halad a 2011-es autó fejlesztésével

A Red Bull Racing alakulat az elmúlt szezonban a többi csapatot követően vitte pályára először a vadonat új fejlesztésű versenyautóját,...

Close