Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az FIA módosított az előzési zóna hosszán | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az FIA módosított az előzési zóna hosszán

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,250
Új előzési zóna (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)

A pilóták visszajelzései szerint nem bizonyult hatékonynak az előzetesen kijelölt előzési zóna. © FIA

Miután az első két Abu Dhabi Nagydíjon beigazolódott, hogy meglehetősen nehéz az előzések kivitelezése, és ez egyáltalán nem segíti elő az FIA azon célját, hogy minél izgalmasabbá tegyék a versenyeket, a Nemzetközi Automobil Szövetség az idei futamra dupla előzési zónát jelölt ki.

A 2011-es szezon elején még arról lehetett hallani, hogy jelentős átépítés vár a Yas Marina Circuit nevet viselő aszfaltcsíkra, hogy több helyet biztosítsanak a pilótáknak az előzésekhez. A korábbi hírek szerint a pálya lassúnak mondható 13…14-es kanyarok alkotta sikánját tervezték átalakítani egy elnyújtott balkanyarrá, valamint a pálya hátsó egyenese előtti lassítót és a balkezes visszafordító kanyart módosították volna az eredeti tervek szerint úgy, hogy a szélesebb aszfalt több előzési lehetőséget biztosítson a megfelelő féktávot választó pilóták számára.

A fentiekben részletezett, a Yas Marina Circuit versenypálya átalakításával kapcsolatos elképzeléseket és terveket végül nem követte semmiféle megvalósítás, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség nem látta azt szükségesnek, köszönhetően az idei évben bevezetett DRS-nek. Ennek megfelelően tehát az idei szezon nagydíja a tavalyi évben is használt vonalvezetésen kerül lebonyolításra.

A monzai és az indiai futamokhoz hasonlóan a Nemzetközi Automobil Szövetség az Abu Dhabiban megrendezésre kerülő versenyen is két különálló előzési zónát jelölt ki a pilóták számára. Az első előzési szakasz a 7-es és a 8-as számú kanyarok által tagolt hosszú egyenesben lesz, amelyhez a mérőpont a 7-es hajtűkanyar bejárati pontjánál lett meghatározva. A második előzési zóna a 10-es számmal jelölt kanyarnál veszi kezdetét, és egészen az azt követő 11-es balkezes kanyarig húzódik. Ez utóbbi szakaszhoz tartozó időmérő pont pedig a 9-es kanyar kijárati ívén került elhelyezésre.

Az a pilóta tehát, aki a fentiekben említett mérőpontokon 1 másodpercnél közelebb tud férkőzni az előtte haladó ellenfeléhez, a 7-es és 8-as kanyarok között lévő egyenes szakasz közepénél, míg a pálya hátsó részében lévő előzési zóna esetében pedig a 10-es kanyar kijárati részén állíthatja majd laposabbra az autójának hátsó légterelő szárnyát, amely a lecsökkent közegellenállásnak köszönhetően nagyobb sebesség elérését teszi lehetővé, megkönnyítve ezzel az előzési manőver kivitelezését.

A pénteki és a szombati napokat követően azonban a pilóták nem voltak teljes mértékben elégedettek az előzési lehetőségekkel, ezért az FIA úgy határozott, hogy az első DRS zóna hosszát módosítják, miután bebizonyosodott, hogy az előzetesen meghatározott hossz nem volt elegendő ahhoz, hogy a laposabb szárnyállással nyert sebességtöbblettel előzni tudjanak a versenyzők. Ennek megfelelően tehát a 7-es számú kanyart követően kijelölt előzési szakasz a hajtűkanyar után 395m-rel veszi kezdetét, ami azt jelenti tehát, hogy a korábban megadott DRS zóna 75m-rel lett hosszabb.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Technikai követelmények (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Abu Dhabi Nagydíj (2011)

A Formula-1 első Indiai Nagydíját követően a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Arab Emirátusokba látogat el, hogy teljesítse a 2011-es...

Az F1-es fék anatómiája
Az F1-es fék anatómiája (Videó)

A személyautókhoz hasonlóan a Formula-1-es versenyautókban is tárcsafékek találhatóak, amelyek viszont szénszálas anyagból készülnek. A forgó féktárcsa lassítása hidraulikus úton...

Első légterelő szárny (Ferrari, Indiai Nagydíj, 2011)
Tovább próbálkozik az új első szárnnyal a Ferrari

A Ferrari alakulat a legutóbbi Indiai Nagydíj hétvégéjén ismét pályára vitte a 2012-es évre szánt konstrukciójuk fejlesztési koncepciójához igazodóan elkészített...

Close