Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az FIA kiáll az új szabályok mellett | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az FIA kiáll az új szabályok mellett

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,095
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

A menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak és a KERS együttes használata sokakban ellenérzést váltott ki, mely szerint túlságosan megosztaná a pilóták koncentrációját. © FIA

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára már-már megszokottá vált, hogy a sport szabályalkotói minden egyes szezonra több-kevesebb módosítással rukkolnak elő a technikai regulák tekintetében. Nem lesz ez másként a 2011-es szezont illetően sem, hiszen a bevezetés előtt álló új előírások között szerepel majd többek között a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak használata is.

Mindamellett, hogy vannak kétkedői az új szabályoknak, a csapatok egy része és a Nemzetközi Automobil Szövetség szakemberei mindent megtesznek annak érdekében, hogy a soron következő szezonra bevezetett új technikai regulák sikeresek legyenek.

A Red Bull Racing részéről Christian Horner és Adrian Newey, valamint a Ferrari alakulatának csapatvezetője, Stefano Domenicali szerint azonban a menetközben állítható hátsó légterelő szárny túlságosan is mesterségessé teszi a sportot.

A versenyautókról egyértelműen elmondható, hogy az előzések előkészítésénél nagyon nehéz megfelelő közelségbe kerülni, és követni az elől haladó riválist. A Formula-1-ben ez sokkal hangsúlyosabban van jelen. Előzni tulajdonképpen akkor a legegyszerűbb, ha az ellenfél kisebb-nagyobb hibát vét, de ez ebben a szakágban igencsak ritkán fordul elő. Véleményem szerint ennek a megoldására kínálja az FIA az új hátsó szárnyakat.” – nyilatkozta Martin Whitmarsh.

A sportba visszatérő KERS használata is minden bizonnyal többféle módon fog megvalósulni, hiszen lesz olyan pilóta, aki védekezésre, de lesz olyan is, aki a hátsó szárny adta lehetőségekkel kiegészítve támadásra fogja azt alkalmazni. Ha mégis túlságosan könnyűnek bizonyulnak majd az előzések kivitelezése, minden bizonnyal meg lesz erre is a megfelelő reakció.” – tette hozzá a McLaren szakembere.

Mindazonáltal, hogy az új hátsó szárny műszaki paraméterei jól meg vannak határozva – mint például a két vízszintes légterelő profil között maximálisan nyitható 50mm-es távolság -, a rendszer futamokon történő használatának részletei még nem teljesen kiforrottak. Amit eddig tudni lehet, hogy a pályán üzemelő GPS technológia segítségével az FIA csakis akkor fogja engedélyezni a pálya egy meghatározott pontján a szárnyállítást a pilóta számára, ha az 1 másodpercnél közelebb halad az előtte lévő ellenfeléhez.

Amit már szintén meghatároztak, hogy a verseny elő két körében, és az esetleges biztonsági autós fázist követő rajt utáni két kör megtételéig nem lehet majd használni az új rendszert. Annak érdekében pedig, hogy az előzések kivitelezése továbbra is kihívást nyújtson a versenyzőknek, a szárnyállító mechanizmus alkalmazását az adott pálya előre meghatározott pontján lehet csak alkalmazni. Egyelőre ezen pályaszakaszok kilétét illetően sem nyilatkozott még az FIA, így tehát abban sem lehetünk még biztosak, hogy minden egyes helyszín esetében a célegyenes lesz majd az érintett rész.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Timo Glock (Virgin Racing, Brazil Nagydíj, 2010.11.07)
A második teszt előtt mutatják be a Virgin új autóját

A Formula-1 2010-es évében debütáló Virgin Racing által kiadott közleményből kiderült, hogy a csapat ott lesz ugyan a február 1-én...

Red Bull Racing RB6 bemutató (Valencia, 2010.02.10)
Az új Red Bull is az első tesztnapon mutatkozik be

A tavalyi szezont világbajnoki címmel záró Red Bull Racing alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-es évre tervezett RB7-es névre...

Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Valencia teszt, 2011.02.01)
Színkódokkal jelölik majd a Pirelli gumijait

Egyes hírforrások beszámolója szerint a Formula-1 új gumibeszállító partnere, a Pirelli, eltérő színnel fogja jelölni a négyféle keverékből álló száraz...

Close