Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az FIA homológnak minősítette a Sauber 2013-as konstrukcióját | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az FIA homológnak minősítette a Sauber 2013-as konstrukcióját

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.12.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,768
Az autó felkészítése (Sauber F1 Team, Barcelona teszt, 2012.03.01)

A Sauber alakulat 2013-ra tervezett konstrukciója sikeresen teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit (Fotó: Sutton Images)

Ahhoz, hogy egy Formula-1-es csapat kizárólagosan a szakmai munkára, és a szezonkezdet sikerességére tudjon koncentrálni, elsődlegesen kellő mértékű anyagi forrásokkal kell rendelkeznie. Ha pedig ennek a cseppet sem elhanyagolandó kritériumnak az adott alakulat eleget tud tenni, és mindezek mellett megfelelő szakembergárdával is rendelkezik, nincs más hátra, minthogy a közelgő szezonra történő eredményes felkészülés érdekében mielőbb elkészüljön a vadonat új konstrukcióval.

 

Nos, a Sauber F1 Team részéről úgy tűnik, minden a legnagyobb rendben halad, hiszen a 2013-ra nevezett csapatok közül elsőként jelentették be, hogy a jövő évre tervezett C32-es nevet viselő, Ferrari erőforrással hajtott négykerekűjük karosszériaelemei sikerrel teljesítették a Nemzetközi Automobil Szövetség által előírt statikus- és dinamikus törésteszteket.

 

Az FIA által kötelező érvénnyel elvégzendő vizsgálatoknak óriási jelentősége van, hiszen az a csapat, akinek a versenyautója megfelelő eredményeket produkál a töréstesztek alkalmával, pályára viheti autóját.

 

A versenyzés és a pilóták biztonságának érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség folyamatosan fejleszti az autók vizsgálatára alkalmazott törésteszteket. A 2010-es szezonban például az FIA összesen 14 féle különböző vizsgálat elvégzését írta elő, míg a 2012-es évben már ez a szám 17-re növekedett.

 

A 2012-es szezonban életbe lépett új technikai szabályok miatt a csapatok helyzete kissé nehezebbé vált, hiszen az FIA által elrendelt kritériumok szerint csakis az a versenyautó léphet pályára a szezon előtti hivatalos teszteléseken, amelyik sikerrel teljesítette az FIA összes töréstesztjét. Ez a korábbi években valamelyest enyhébb rendelkezés volt, hiszen elegendő volt csupán a szezonnyitó nagydíjra elvégezni a Nemzetközi Automobil Szövetség által megkövetelt törésteszteket.

 

A Sauber tehát túl van az első megmérettetésen, így a svájci gárda már a vadonat új fejlesztésű C32-es konstrukcióval kezdheti majd meg a február 5-én kezdődő szezonelőtti tesztsorozatot a spanyolországi Jerezben.

 

 

A Formula-1-ben alkalmazott töréstesztek részletei a Technikai ismertető: Törésteszt a Formula-1-ben (+Videó) című bejegyzésben olvashatóak.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Force India Mercedes VJM05 (Force India, Silverstone, bemutató, 2012.02.03)
Február 1-jén érkezik a Force India 2013-as autója

A mezőny tagjai közül elsőként a Force India alakulat jelentette be a 2013-as évre tervezett új versenyautójuk hivatalos bemutatójának időpontját....

A DRD kialakítása (Lotus, Belga Nagydíj, 2012)
Innovatív DRS-megoldások 2012-ben (2. rész)

A versenyautó hátsó területét érintő aerodinamikai leszorító erő tekintetében folytatott harcból a Lotus alakulat is kivette a részét az idei...

A DDRS kialakítása (Mercedes, Kínai Nagydíj, 2012)
Innovatív DRS-megoldások 2012-ben (1. rész)

A 2012-es Formula-1-es világbajnokság talán legjelentősebb technikai fejlesztési területeként a versenyautók hátsó traktusát érintő műszaki megoldások jelentették. Ennek kiváltó oka...

Close