Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az Eau Rouge tabu lesz a DRS használatát illetően | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az Eau Rouge tabu lesz a DRS használatát illetően

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,840
Előzési zóna (Belga Nagydíj, 2011)

A versenyzők biztonsága érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség a szabályokon túl további szigorítást vezetett be a belgiumi előzési zónával kapcsolatban. © FIA

A 2011-es Formula-1-es szezon 12-dik állomásaként megrendezésre kerülő Belga Nagydíjjal kapcsolatban ismét egyedi elbírálás született a DRS használatát érintően. Mindamellett, hogy az FIA által összeállított szabályzat úgy rendelkezik, hogy alapesetben a nagydíjhétvége szabadedzésein és az időmérőn a pálya bármely szakaszán lehet aktiválni a hátsó légterelő szárnyat mozgató mechanizmust, biztonsági elővigyázatosság miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség a Monacói Nagydíjhoz hasonlatosan ezúttal is extra intézkedést látott indokoltnak.

Ennek megfelelően pedig a belga aszfaltcsík egyik leghíresebb kanyarjában, az Eau Rouge-ban egyáltalán nem lehet majd alkalmazni a menetközben pilóta által állítható dőlésszögű hátsó légterelő szárny működtetésére összeállított rendszert. A szigorítás hátterében az áll, hogy a speciális vonalvezetésű kanyarívben gondot jelenthetne a csökkentett leszorító erővel történő áthaladás, és egyes pilóták szerint még az is kétséges lenne, hogy a laposabb szárnyállással egyáltalán át tudnának-e száguldani a kanyar bejáratán anélkül, hogy az balesethez vezetne.

Az FIA döntése a versenyt egyáltalán nem fogja érinteni, mivel a spái előzési zóna mérőpontját a 235m-rel az Eau Rouge bejárati részét megelőzően helyezik el, és az a pilóta, aki 1 másodpercen belül halad az előtte lévő vetélytársához képest, az Eau Rouge után 270m-rel aktiválhatja majd a DRS-t. A laposabb szárnyállás, illetve a kisebb dőlésszöggel rendelkező hátsó szárny adta sebességtöbbletet pedig egészen a Les Combes kanyarkombinációig terjedő egyenes végéig lehet majd kihasználni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Az Eau Rouge tabu lesz a DRS használatát illetően, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Szerző: Speed | 2011.08.30. - 00:50

    Mondjuk eget verő marhaság volt,hisz ez nem GP2 nem kezdőkről van szó.Minden esetre egy izgalmas futam volt,végre Vettel ismét az élen.
    Kíváncsi vagyok a Monzai versenyre,hogy ott is dominál-e a Red Bull?! Elég jó lett a versenytempójuk!

    • Szerző: Papp István | 2011.08.30. - 09:23

      Az biztos, hogy a GP2 és az F1 két külön világ, és ezzel újat bizonyára nem mondok. A GP2 Sorozatban is vannak remek pilóták, akik kiválóan helyt tudnak állni bizonyos versenyszituációkban, de sajnos ez még nem jelenti azt, ha átül egy Formula-1-es autóba, akkor ugyanazt a vezetési stílust tudja képviselni. Bár említhetném Kobajashit például, akinek számos igencsak rámenős manőverét láthattuk már F1-es futamon, ami számomra az ő GP2-es szereplését idézte. Vagy ott van például Bianchi, aki számomra jó néhány igencsak izgalmas pillanatot okozott remek vezetésével.

      Én személy szerint nagyon szeretem a GP2-őt, és a sorozat megalakulásától kezdődően hosszú éveken keresztül más online magazinoknál vittem ezt a témát is. Volt alkalmam akkreditációk révén egészen közelről megismerni azt a világot is, amely teljesen más élmény, mint az F1. Sokkal nagyobb közvetlenséget és nyitottságot tapasztaltam a csapatok részéről, legyen az egy beszélgetés a tagokkal, miközben az autón dolgoznak, vagy egy leszervezett interjú.

      A Belga Nagydíjról … Az Eau Rouge nem egy egyszerű kanyar, szerintem. Ha nincs megfelelő leszorító erő, vagy mechanikai tapadás, akkor az bizony okozhat némi meglepetést. Az FIA-nak természetesen a biztonságra is törekednie kell, és most úgy látták elfogadhatónak, ha az említett ominózus kanyar nem lesz a DRS-zóna része. Persze azon lehet elmélkedni, hogy mi lett volna, ha … Minden bizonnyal más lett volna a pilóták számára a helyzet, ha az ER nem lett volna betiltva a DRS használatát illetően.

      A futam számomra is izgalmas volt. A Red Bull Racing újra tarolt, bár volt más pilóta, mint például Schumi, aki azt hiszem nagyot teljesített. Visszatérve a hozzászólásodra, említetted Monzát. Szerintem ott már nem lesz olyan egyszerű dolga a RB-nak, persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem tudnak ott jól szerepelni. Mindenesetre kíváncsian várom, hogyan alakulnak majd az Olasz Nagydíjon az erőviszonyok.

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A tűzálló versenyzői overál
A tűzálló versenyzői overál (Videó)

A Formula-1-es pilóta számára a versenyzői overál tulajdonképpen egy második bőrrétegként funkcionál. Az öltözék rendkívül könnyű, és ami még ennél...

Pálya animáció (Belga Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Belga Nagydíj, 2011 (Videó)

Mindamellett, hogy a Formula-1 2011-es versenynaptárában igazán modern pályák is helyet kaptak, a régi klasszikusok közül a Spa-Francorchampsban megrendezésre kerülő...

A tengelytáv szerepe a Formula-1-es autóknál (Főkép)
A tengelytáv szerepe a Formula-1-es autóknál

Miután elolvastam Ross Brawn legutóbbi nyilatkozatainak egyikét, amelyben a W02-es autójuk tengelytávjával kapcsolatos problémákról tett említést, úgy döntöttem, megosztom az...

Close