Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Átfogó fejlesztésekkel készül erősíteni a Sauber | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Átfogó fejlesztésekkel készül erősíteni a Sauber

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,091
Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)

A C30-as versenyautók első légterelő szárnya, fékrendszere, és a padlólemez végén lévő diffúzor is megújul a Spanyol Nagydíjra. © Sauber F1 Team

A világbajnoki sorozat következő megmérettetésére, a spanyol Nagydíjra a Sauber F1 Team átfogó aerodinamikai fejlesztéseket ígér. A svájci gárda technikai igazgatója, James Key elárulta, hogy a barcelonai verseny hétvégéjére összeállításra kerülő aerodinamikai csomag részeként a C30-as konstrukció több területén végeznek majd el módosításokat.

A Ferrari erőforrásával ellátott versenyautók új első légterelő szárnyat fognak kapni, és az első-, valamint a hátsó fékek egyaránt új kialakítású légbeömlőket kapnak majd. Mindezek mellett a padlólemez elülső pontján, annak belépő éle is változni fog, amely szorosan összefügg a diffúzorral és a kipufogórendszerrel kapcsolatban tervezett fejlesztésekkel.

A Sauber alakulat által alkalmazni kívánt új kipufogórendszer a Red Bull Renault RB7-es autókban használt változat működési elvét fogja követni. De milyen is a Red Bull Racing által alkalmazott megoldás? A csapat már a téli valenciai teszteken pályára vitte új fejlesztésű kipufogórendszerét. Az akkori verzió szerint a padlólemez alá vezetett forró kipufogógázokat juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát. A megfelelő légáramlatok biztosításának érdekében egy hosszanti kivágást alakítottak ki a padlólemezen, mégpedig a hátsó kerék elülső vonalában. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően nagyobb mértékű leszorító erő hat az autó hátsó traktusára, nagyobb menetstabilitást adva ezáltal a versenyautónak.

A Sauber tehát a versenyautó több pontjának módosításával próbál minél jobb eredményt kicsikarni a C30-as névre hallgató autókból, hogy minél jobb teljesítményt érjenek el már az időmérő alkalmával.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Nico Rosberg (Mercedes GP Petronas F1 Team, Spanyol Nagydíj, 2010.05.07)
Az eddigi leghosszabb előzési zóna lesz kijelölve Barcelonában

A Nemzetközi Automobil Szövetség ugyan hivatalosan még nem közölte a következő héten megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon kijelölésre kerülő előzési zóna...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Komolyabb fejlesztéseket ígér a Williams Barcelonára

Mindazonáltal, hogy a legutóbbi Török Nagydíjon a Williams alakulat mindkét pilótája célba tudott érni, sem Rubens Barrichellónak, sem pedig Pastor...

Orrkúp (Ferrari, Török Nagydíj, 2011)
Vairanói teszttel készül a Ferrari az ötödik nagydíjra

A Ferrari alakulat számára nem igazán úgy alakultak az idei versenyek, mint ahogyan azt előzetesen remélni lehetett. Lemaradásuk hátterében legfőképpen...

Close