Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Átalakítások előtt áll az Abu Dhabi versenypálya | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Átalakítások előtt áll az Abu Dhabi versenypálya

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,878
Abu Dhabi versenypálya (Abu Dhabi Nagydíj, 2010.11.10)

A hírek szerint több ponton kisebb-nagyobb átalakítások várhatóak a Yas Marina Circuit versenypályán. © Vodafone McLaren Mercedes

Mindössze csak két Formula-1-es nagydíj megrendezésén van túl az Abu Dhabiban lévő versenypálya, és máris komolyabb átépítés előtt áll a Yas Marina Circuit nevet viselő aszfaltcsík. Az elhatározás már jóval korábban megfogalmazódott, miután a korábbi versenyekre nem igazán voltak jellemzőek a látványos előzések, sokkal inkább csak egymást követték a versenyzők, és leginkább csak a mezőny végén történt egy-két helycsere.

Egyes hírforrások szerint a pálya korábbi vonalvezetése nem igazán fog változni, sokkal inkább az igencsak lassúnak mondható 13…14-es kanyarok alkotta sikánt fogják majd egy elnyújtott balkanyarrá átalakítani, valamint a pálya hátsó egyenese előtti lassítót és a balkezes visszafordító kanyart tervezik majd át úgy, hogy a szélesebb aszfalt több előzési lehetőséget biztosítson majd a megfelelő féktávot választó pilóták számára.

Az FIA által az elmúlt években bevezetett technikai szabálymódosításokkal egyre inkább azt kívánta volna elérni, hogy minél több előzést lehessen látni a versenyek során. Ennek szellemében vezették be az idei szezonban a pilóták által menetközben állítható hátsó légterelő szárny használatát, amely az első három nagydíjat átgondolva elmondható, hogy az eddigiek során beváltotta az előzetes reményeket. Azt természetesen még nem lehet előre tudni, hogy a Yas Marina versenypályával kapcsolatos átalakítási tervek valóban megnövelik-e az előzések számát Abu Dhabiban, de ha a DRS-t az előzetes elgondolásoknak megfelelően a hátsó hosszú egyenesben lehet majd használni a futamon, akkor könnyen elképzelhető, hogy mindennemű átalakítás nélkül is több előzést lehet majd látni, mint azt a korábbi években megtapasztalhattuk.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Váll-lemez (Toro Rosso, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított váll-lemezek

A szezon előtti tesztsorozatokon alkalmazott változatokhoz képest a Toro Rosso versenyautóin használt váll-lemezek némi átalakuláson mentek keresztül az Ausztrál Nagydíjra...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított első légterelő szárny

A McLaren alakulat már a szezon előtti utolsó tesztsorozatok alkalmával többféle, szám szerint kilenc különböző kialakítású első légterelő szárnyat is...

Pilótafülke kiegészítő szárny (Force India, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Force India Mercedes VJM04: Légterelők a pilótafülke oldalán

A Ferrari csapat által alkalmazott megoldáshoz hasonlóan a Force India istálló által megépített VJM04-es versenyautók orrkúpjának két oldalán, a visszapillantó...

Close