Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Amikor egy út a Williamsnél véget ér: Lemondott a főmérnök | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Amikor egy út a Williamsnél véget ér: Lemondott a főmérnök

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.12.19. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,678
Mark Gillan (Williams, Szingapúri Nagydíj, 2011)

Mark Gillan távozik a Williams alakulat technikai részlegének éléről (Fotó: AT&T Williams)

Alig néhány nap telt el azóta, hogy a világsajtó a Mercedes Formula-1-es csapattól távozó neves szakember, Norbert Haug távozását nyilvánosságra hozta, egy újabb szervezeti változás látott napvilágot. Ezúttal viszont már nem a német gárda, hanem a Williams háza tájáról került ki azon bejelentés, miszerint a csapat főmérnöke, Mark Gillan távozik az angol alakulattól.

 

Gillan a Williams F1-es csapat főmérnöki posztját mindössze egy teljes szezonon keresztül töltötte be. Az F1-es berkekben jól ismert szakember többek között a belfasti egyetem repüléstani szakán tartott előadásain keresztül is igyekezett átadni ismereteit, míg 1998-ban a McLaren Formula-1-es istálló magához csábította. Azt követően az egykori Jaguar Racing csapatához szerződött, ahol az autók teljesítményének fejlesztésén fáradozó részleg vezetője lett.

A 2005-ös év újabb fordulópontot jelentett a számára, miután professzori állást kapott a Surrey Egyetemen, ahol a Surrey’s Advanced Vehicle Analysis Group (SAVAG) körében járművek fejlesztésével kapcsolatban tevékenykedett tovább.

 

Mindeközben Gillan nem távolodott el a Formula-1 világától, hiszen a Jaguar Racinget követően az egykori Toyota csapathoz került, ahol az aerodinamikai részleg elsőszámú embereként próbálta minél jobb eredményre sarkallni a mérnökök által megálmodott konstrukciókat. Az F1-ben betöltött pályafutása végül a Williamshez terelte őt, ahol 2011 második felében a főmérnöki feladatokkal kezdett el foglalkozni.

 

Az elmúlt szezonban a Williamsnek egyértelmű fejlődést sikerült elérnie, és egy ütőképes középmezőnybeli csapattá nőtte ki magát, amelyben Mark Gillannek is volt része bőven. A pozitív előrelépés ellenére azonban a 42 esztendős szakember úgy döntött, hogy családi okokra hivatkozva elhagyja munkaadóját.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó felkészítése (Sauber F1 Team, Barcelona teszt, 2012.03.01)
Az FIA homológnak minősítette a Sauber 2013-as konstrukcióját

Ahhoz, hogy egy Formula-1-es csapat kizárólagosan a szakmai munkára, és a szezonkezdet sikerességére tudjon koncentrálni, elsődlegesen kellő mértékű anyagi forrásokkal...

Force India Mercedes VJM05 (Force India, Silverstone, bemutató, 2012.02.03)
Február 1-jén érkezik a Force India 2013-as autója

A mezőny tagjai közül elsőként a Force India alakulat jelentette be a 2013-as évre tervezett új versenyautójuk hivatalos bemutatójának időpontját....

A DRD kialakítása (Lotus, Belga Nagydíj, 2012)
Innovatív DRS-megoldások 2012-ben (2. rész)

A versenyautó hátsó területét érintő aerodinamikai leszorító erő tekintetében folytatott harcból a Lotus alakulat is kivette a részét az idei...

Close