Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Alonso pozitívan áll az új szabályokhoz | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Alonso pozitívan áll az új szabályokhoz

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,277
Fernando Alonso (Ferrari, Abu Dzabi Nagydíj, 2010.11.10)

A Ferrari spanyol világbajnoka bizakodva várja a 2011-es szezont, és elégedett az új technikai szabálymódosításokkal. © Scuderia Ferrari Marlboro

A 2010-es világbajnokság második helyezettje, Fernando Alonso bízik benne, hogy a következő évben bevezetésre kerülő új technikai előírások nemcsak a Ferrarinak fog segíteni megszorítani a riválisnak számító Red Bull Racinget, hanem általuk izgalmasabbá is válik majd a Formula-1.

A 2009-es szezon kezdetén nagy várakozás övezte a királykategóriát, amikor jó néhány szabálymódosítást eszközöltek, amelyektől egyértelmű előrelépéseket vártak. Sajnos azonban a várva várt áttörés elmaradt, viszont 2011-ben – annak ellenére, hogy betiltják az F-csatorna és az emeletes diffúzorok használatát – ismét visszatér a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, a KERS, és újításként alkalmazni fogják a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyakat is.

A hátsó szárny felső vízszintes profiljának dőlésszögén módosíthat majd a versenyző a kormánykeréken erre a célra elhelyezett nyomógomb használatával, abban az esetben, ha a legutóbbi mérési ponton legfeljebb egy másodperccel van csak lemaradva az előtte haladótól.

Azt már megszokhattuk, hogy a Formula-1-ben minden évben változtatnak a technikai szabályokon, hiszen látványosabbá szeretnék tenni a futamokat az előzések megkönnyítésével.” – nyilatkozta a Ferrari színeiben induló Fernando Alonso.

2011-ben két igazán jelentős változtatást fognak bevezetni, hiszen egyrészt visszatér a KERS, valamint menetközben elektronikus úton állíthatjuk majd a hátsó légterelő szárny dőlésszögét is. Ezek segítségével minden bizonnyal sebességelőnyhöz lehet majd jutni az elől haladóhoz képest. Pontosan ezért érzem azt, hogy ezek a változtatások valóban segíteni fogják az előzéseket, és ezzel együtt minden néző számára izgalmasabbá válnak majd a versenyek.” – tette hozzá a spanyol világbajnok.

A szabályalkotók természetesen próbáltak gondolni arra is, hogy senki se jusson jogtalan előnyhöz, ezért meghatározták, hogy a versenyautó első tengelyére legalább 291kg-os, míg a hátsó tengelyre pedig 432kg-os terhelésnek kell hatnia. Ez pedig hozzávetőlegesen 46:54-es súlyelosztást jelent, ami minden bizonnyal a gumiabroncsok korábbi beszállítóját, a Bridgestone-t 2011-ben leváltó Pirelli számára nem kis kihívást fog majd jelenteni.

A gumiabroncsok az autó legfontosabb összetevői, hiszen nagymértékben befolyásolják annak viselkedését. Éppen ezért mindent el kell követni annak érdekében, hogy a Pirelli által készített gumik és az autók teljes összhangban legyenek egymással.” – magyarázta Alonso.

Nem szabad megfeledkeznünk a KERS-ről sem, amely először 2009-ben mutatkozhatott be a Formula-1-ben, de az elmúlt szezonban egyik csapat sem használta. Meg kell találnunk ugyanis a lehető legjobb megoldást arra, hogy a legoptimálisabb teljesítményt tudjuk belőle kinyerni, és hasznosítani azt a versenypályán.” – tette hozzá a Ferrari pilótája a fékezések során keletkező energia tárolására szolgáló rendszerrel kapcsolatban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Ellenvélemények az új motorszabályról

A Nemzetközi Automobil Szövetség, valamint a WMSC jóváhagyásának köszönhetően ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba, ami azt jelenti,...

Toro Rosso STR05 bemutató (Valencia, 2010.02.01)
Február elején érkezik az új Toro Rosso

A Sauber F1 Team-et követően a mezőny másik csapata, a Toro Rosso is bejelentette a 2011-es évre szánt versenyautójuk leleplezésének...

Bruno Senna (Hispania Racing Team, Brazil Nagydíj, 2010.11.06)
A Formtech építi a Hispania új autóját?

Egyes híresztelések szerint az egykori Super Aguri versenyistálló technikai támogatója, a Formtech Composites fogja majd segíteni a 2011-es évben a...

Close