Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Aldo Costa: A megbízhatóság a legfontosabb | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Aldo Costa: A megbízhatóság a legfontosabb

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,703
Aldo Costa (Ferrari, 2011.01.28)

A Ferrari alakulat technikai igazgatója abszolút bizakodva várja a 2011-es szezonkezdetet, és az F150-es autót győztes konstrukciónak tartja. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari csapat által a 2011-es szezonra tervezett F150-es kódjelű konstrukciójának maranellói bemutatóján az olasz gárda technikai igazgatója, Aldo Costa is beszélt az új autóról, annak fejlesztéséről, valamint a vele szemben támasztott követelményekről. Costa elmondta továbbá, hogy a szezon előtti hivatalos tesztsorozatok alkalmával elsősorban a technikai megbízhatóságra fektetnek nagy hangsúlyt, és a versenykörülményekre tervezett komplex aerodinamikai csomagjukkal csak a szezonnyitó futam során találkozhat majd a nagyérdemű.

 

Meglehetősen sok ponton változott 2011-re a technikai szabályzat. Ezek közül melyek voltak azok, amelyek komolyabb mértékben hatottak az F150-es fejlesztésére?

Legfőképpen az aerodinamikai módosítások hatottak leginkább az új autó építésével kapcsolatos feladatokra. Azt hiszem nyugodt szívvel elmondhatom, hogy az autó rengeteg változáson megy keresztül a tavalyi évben használt modellhez képest. Mint ismeretes, nem lehet majd használni sem az emeletes diffúzort, sem pedig az F-csatornát. Ezek mellett a fenéklemez középső részén semmiféle nyílást sem szabad kialakítani, amely szintén alapvető különbséget képez az F10-es konstrukcióval szemben. A hátsó légterelő szárnyat a versenyző állítani tudja majd a pilótafülkéből, ami révén könnyebbé válik majd az előzés, valamint tetszőlegesen kihasználható lesz majd ennek minden egyes előnye a kvalifikációk alkalmával is.

Az elmúlt évhez képest további változásként említhető a KERS visszatérése, amelynek bizonyos mértékben csökkentettük ugyan a súlyát, de még így is kissé sok hely volt szükséges a beépítéséhez, ami miatt a mérnökeinknek újra kellett tervezni az autó jó néhány paraméterét. Ezek mellett természetesen biztonsági vonatkozásban is kellett változtatnunk, így hát sok tekintetben eltér az új autó a tavalyi konstrukciótól.

 

Mi a véleménye azzal kapcsolatban, hogy az új autó a tavalyi továbbfejlesztett változata, vagy sokkal inkább egy radikálisan új konstrukció?

A bevezetett szabályváltoztatásoknak köszönhetően az új autó teljesen eltér a tavalyitól, hiszen alapjaiban más koncepcióknak kellett megfelelnünk, mint az F10-es változat esetében. Elképzelhető, hogy első ránézésre túlságosan nagy különbségeket nem lehet felfedezni, de technikai oldalról igenis komoly változtatások lettek végrehajtva.

 

Az előttünk álló négy hétben az autó bemutatóján látható külsőhöz képest milyen változások várhatóak még az F150-nel kapcsolatban

A fejlesztéseket alapvetően két különálló szakaszra osztottuk. Ezek közül az első, a téli tesztsorozatok alkalmával elvégzendő feladatok az autó mechanikai elemeire irányul. Ez azt is jelenti, hogy az alváz, a sebességváltó és a kerékfelfüggesztési rendszer ugyanaz lesz az első néhány futamon, mint amit a tesztelések során is pályára vittünk. Ezzel szemben viszont az aerodinamikai elemeknek csak a leegyszerűsített változatait használjuk a teszteken, és az igazán új elemeinket majd csak a szezon első futamán fogjuk majd bevetni.

 

Mit gondol, mi jelentette a legnagyobb nehézséget az új autó megtervezésekor?

Az emeletes diffúzor és az F-csatorna betiltása miatt a versenyautó hátsó szekcióját teljes mértékben újra kellett terveznünk, és az alvázat érintően is sok módosítást kellett eszközölni szintén az új előírásokhoz igazodva. Ezek voltak a legjelentősebb tényezők, amelyek nagyobb kihívást jelentettek számunkra, hiszen ezek miatt a teljes projektet teljesen át kellett formálnunk.

 

Hogy érzi, készen áll az autó, hogy a versenypályán is megmutassa magát?

Mindenképpen meg kell említenem, hogy a csapat összetétele az elmúlt időszakban sokat változott, és a tesztelésekre is igen kevés idő áll a rendelkezésünkre. Éppen ezért a legfontosabb számunkra az, hogy azokban a minimális időszakokban az autó megbízhatóságát próbáljuk minél magasabb szintre hozni. Éppen ezért elsődlegesen a mechanikai elemekre figyelünk oda, hogy az előzetes elvárásainknak maradéktalanul megfelelnek-e, hiszen ki kell bírniuk a versenyeken jelentkező igénybevételeket is. Arra törekszünk, hogy már az első versenyen megbízható autóval álljunk majd rajthoz, és az aerodinamikai csomag továbbfejlesztése csak ezután lesz napirenden.

 

Személy szerint kötelezőnek tartja a győzelmet?

Egyszerű kérdésre egyszerű választ tudok adni: igen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Luca Marmorini (Ferrari, 2011.01.28)
Luca Marmorini: A KERS olyan, mint 2009-ben volt

A Formula-1-es mezőny egyik legnagyobb múlttal rendelkező csapatának, a Ferrari motor- és elektronikai részlegének vezetője, Luca Marmorini a 2011-es évre...

Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Montezemolo változásokat akar a szabályokban

A Ferrari elnöki posztjában helyet foglaló Luca di Montezemolo már a tavalyi évben is kifejtette nemtetszését a 2013-tól életbe lépő...

Paddy Lowe (McLaren Mercedes, Török Nagydíj, 2010.05.30)
Új technikai vezetőt kapott a McLaren

A soron következő világbajnoki idény kezdete előtt a McLaren-Mercedes alakulat technikai részlegénél bekövetkezett szervezeti változásról számoltak be. A csapat elmondása...

Close