Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Akár négy kerékcsere is lehet a maláj futamon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Akár négy kerékcsere is lehet a maláj futamon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,715
Fernando Alonso (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2010.04.04)

A sepangi pálya minden bizonnyal jobban igénybe veszi majd a gumikat, így a verseny során nem kizárt akár a négy kerékcsere sem. © Scuderia Ferrari Marlboro

A téli tesztsoroztok alkalmával szerzett tapasztalatok alapján a szezonnyitó melbourne-i futamot megelőzően a csapatok aggodalmukat fejezték ki a Pirelli által szállított gumiabroncsok gyors kopásával kapcsolatban. A 2011-es idény első versenyén, az Ausztrál Nagydíjon aztán bebizonyosodott, hogy mégsem eszik olyan forrón azt a bizonyos kását, hiszen két, illetve három kerékcserével tudták teljesíteni a pilóták az 58 körös versenytávot.

Természetesen ezek alapján nem szabad általánosítani, hiszen a versenypályák karakterisztikájából adódóan a gumiabroncsokra ható terhelés, illetve igénybevételek nagysága és jellege is eltérő. Nos, pontosan erről van szó a szezon soron következő Maláj Nagydíjjal kapcsolatban is, hiszen a sepangi versenynek otthont adó versenypálya durva szemcsézetű aszfaltjával, és a gyors szakaszok végén szükséges intenzívebb fékezések miatt a gumiabroncsok igénybevétele is fokozottabban fog jelentkezni. Éppen ezért a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery nem tartja kizártnak annak az esélyét, hogy a malajziai versenyen akár négy alkalommal is kereket kell majd cserélni.

A maláj versenyen magasabb hőmérséklettel és a gumik nagyobb mértékű kopásával kell számolnunk. Az Ausztrál Nagydíjat megelőzően mindvégig azt mondtuk, hogy Melbourne-ben elegendő lesz a kétszeri kerékcsere, de Malajziában minden bizonnyal három-, vagy akár négy alkalommal is gumiabroncsot kell majd cserélni a pilótáknak.” – nyilatkozta Paul Hembery.

A Malajziára jellemző időjárási körülmények miatt nagy a valószínűsége annak, hogy a háromnapos hétvége során eső nehezíti majd a csapatok munkáját. Ez az esetleges momentum azonban a Pirelli számára is érdekes lehet, hiszen éles helyzetben még nem tették próbára az új fejlesztésű esőgumikat.

Az olasz gyártó számára további segítséget nyújt az FIA. A Nemzetközi Automobil Szövetség a szezonnyitó nagydíj pénteki szabadedzésén egy extra készlet kemény gumiabroncsot tett elérhetővé a csapatok számára, amely a szezon közbeni teszttilalom ismeretében mindenképpen nagy előnyt jelent. A hétvégén megrendezésre kerülő malajziai versenyen viszont a szabályok szerint felhasználható két kemény- és egy lágy gumikeverék mellett további két garnitúra kísérleti, szintén kemény keverékű gumiabroncsot tehetnek majd próbára a csapatok.

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, a szezon második állomásaként helyet kapott Maláj Nagydíjon a Pirelli kemény- és lágy keverékű gumiabroncsokkal fogja majd ellátni a csapatokat.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A verseny rajtja (Ausztrál Nagydíj, 2011.03.27)
Vége az első felvonásnak (Ausztrál Nagydíj, 2011) – 2. rész

Team Lotus (20) Jarno Trulli, 13. hely (21) Heikki Kovalainen, Kiesett A Lotus alakulat minden bizonnyal csalódottan térhetett haza a...

Christian Klien sisakja (Hispania Racing Team, Szingapúri Nagydíj 2010.09.24)
Az extra erősítésű F1-es bukósisak részletei

Első ránézésre talán semmi különös nem fedezhető fel a lenti képen látható bukósisakon, pedig a Formula-1-ben jelenleg használt fejvédők a...

McLaren Mercedes MP4-26 diffuzor (McLaren, Barcelona teszt, 2011.03.08)
Technikai ismertető: Új diffúzort fejleszt a McLaren

Néhány nappal ezelőtt még arról lehetett beszámolni, hogy a melbourne-i szezonnyitón kiválóan teljesítő Red Bull Racing alakulat által használt kipufogórendszert...

Close