Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Aggodalmak az állítható hátsó szárnyak körül | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Aggodalmak az állítható hátsó szárnyak körül

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,007
Ferrari F10 hátsó légterelő szárny (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)

A 2011-ben bevezetésre kerülő menetközben állítható hátsó légterelő szárny többek aggodalmát váltotta ki. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség múlt heti ülésén meghozott döntés értelmében a 2011-es szezonban bevezetik a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak használatát, amelytől az FIA szakemberei több előzést, és ezzel egyidejűleg izgalmasabb futamokat remélnek.

A módosítás megvalósításához a kormánykeréken kialakításra kerülő nyomógomb segítségével lesz majd képes a pilóta állítani a hátsó légterelő szárny felső profiljának dőlésszögét, melynek hatására csökkenteni tudja az elemre ható aerodinamikai leszorító erő nagyságát, időlegesen növelve ezzel a versenyautó csúcssebességét. Az új rendszer pontos használatát illetően még nincs határozott döntés, de a szakértők azt szeretnék, ha a versenyző kizárólag csak a harmadik kör megtételét követően, és akkor, amikor egy másodpercnél közelebb halad az előtte lévő vetélytársához képest. A szárny kényszerített dőlésszöge pedig a fékpedál használata esetén vissza fog állni az eredeti pozíciójába.

Becslések szerint a szárny dőlésszögének megváltoztatása hozzávetőlegesen 15km/h-val növeli meg a versenyautó sebességét. A Formula-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete szerint mindez aggodalomra adhat okot, hiszen ha a pilóta eközben használja a lóerő többletet eredményező KERS rendszert is, akkor veszélyesen nagy sebességkülönbség alakulhat ki az egymást üldöző autók között.

Véleményem szerint a menetközben állítható hátsó légterelő szárny bevezetése a versenyzők biztonságát tekintve nem helyes. Láthattuk Valenciában, hogy mit eredményezhet, ha két egymás után haladó autó nagy sebességkülönbséggel rendelkezik.” – nyilatkozta a Virgin Racing pilótája, Timo Glock, aki a Mark Webber és Heikki Kovalainen között kialakult balesetre utalt.

Rossz belegondolni abba, ha egy versenyző laposabb szárnybeállítással száguld, miközben használatba veszi a KERS-t. Nagy sebességtöbblet alakulhat ki, ami egyrészt veszélyes helyzet kialakulásához is vezethet, másrészt viszont megkönnyítheti az előzések kivitelezését is.” – tette hozzá a német pilóta.

Glock véleményéhez hasonlóan Rubens Barrichello is fenntartásokkal kezeli az új hátsó légterelő szárny gondolatát. „Természetesen mindenki azt szeretné, ha több előzés lenne a Formula-1-ben, de azt sem szabad elfelejteni, ha túlságosan megkönnyítik az előzések kivitelezését, akkor mindez el fogja veszíteni a varázsát.” – nyilatkozta a Williams alakulat brazil versenyzője.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Az FIA zöld utat adott az új szabályoknak

A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa elfogadta a következő két évben bevezetni kívánt szabálymódosításokat, és mindezek mellett véglegesítették a 2013-as...

Ferrari F10 motor (Ferrari, Kanadai Nagydíj, 2010.06.12)
Hivatalos: 2013-ban jönnek a turbómotorok

A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa megtartotta az idei évi utolsó ülését Monacóban, ahol a Fromula-1-et érintő több kérdéskör is...

Renault motor (Renault, Kanadai Nagydíj, 2010.06.10)
Visszatérhetnek a turbómotorok az F1-be

A mai világban egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni a környezettudatosságra, és nincs ez másként a Formula-1-el sem. A Nemzetközi Automobil...

Close