Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Aerodinamikai tesztet végzett a Lotus csapat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Aerodinamikai tesztet végzett a Lotus csapat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,426
Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27)

A Lotus csapat aerodinamikai tesztet végzett a duxfordi repülőmúzeumnál, ahol új hátsó légterelő szárnyat próbáltak ki. © Team Lotus

A tegnapi napon vált hivatalossá, hogy a Formula-1 malajziai illetőségű csapatvezetője, Tony Fernandes felvásárolta az angliai gyökerekkel rendelkező Caterham vállalatot. A Team Lotus menedzsere ezzel azt a brit sportkocsigyártó céget mondhatja tehát magáénak, amely a Lotus egykori alapítójának, Colin Champman-nek a nevéhez fűződik.

A Lotus alakulat életében jelentős állomásnak mondható eseményt az angliai Duxfordban található Repülőmúzeumnál megrendezett nyilvános ünnepséggel és egy röpke bemutatóval tette emlékezetessé a csapatvezetés.

A versenyautók, a csapattagok és a pilóták beállított fotózása és a média számára előre leszervezett interjúk lebonyolítása mellett a csapatnak egyéb célja is volt a helyszínválasztást illetően. A következő héten megrendezésre kerülő Török Nagydíjra, valamint az azt követő spanyolországi versenyre történő felkészülés jegyében aerodinamikai tesztet is végzett a Team Lotus. Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésemben is olvasni lehetett, a Mike Gascoyne vezette technikai gárda Isztambulba csak kisebb fejlesztéseket fog magával vinni, de az azt követő Spanyol Nagydíjon már jelentősebb változtatásokkal kívánják majd ellátni a T128-as konstrukciókat.

A technikai vezetőnek írt levelemre érkezett válaszból kiderült, hogy a versenyautók teljesítménybeli előrelépését több fejlesztéstől várják. Módosításokat fognak végezni a diffúzorral kapcsolatban, amely nemcsak annak kialakítását érinti, hanem a minél kisebb súly biztosítása érdekében a felhasznált anyagokat is. Gascoyne elmondása szerint az autó padlólemezének hátsó meghosszabbításban lévő diffúzor mellett módosítani fognak a kipufogórendszeren is.

Az előzetes tervek szerint az imént említett változtatásokat majd Barcelonában kívánják elsőként versenykörülmények között bevetni, de nagy valószínűséggel már a törökországi szabadedzések során teszteket fognak végezni a rendszer átalakítását illetően.

A duxfordi repülőmúzeumnál tartott bemutatót követően a Lotus csapat áramlástani, ún. egyenesvonalú tesztet végzett egy új hátsó légterelő szárnnyal kapcsolatban. Az aerodinamikai tesztek egyik leglátványosabb hatást keltő módszerét alkalmazta a Lotus. Speciális folyadékkal vonták be a T128-as konstrukció vizsgálandó aerodinamikai elemeit. Fluoreszkáló por és paraffinolaj keverékéből összeállított elegyet vittek fel spray-ző eljárással a módosított hátsó légterelő szárnyra. A módszer lényege, hogy az autó haladása közben a nedves felület mentén elhaladó légáramlatok a felvitt folyadékot elvezetik a szárny felületén, majd visszatérve a szerelőkhöz, a fluoreszkáló anyag felhasználásának köszönhetően láthatóvá válik, hogy az egyes felületi részeken milyen áramlások, ill. áramlásleválások keletkeztek, amelyekből a szakemberek már következtetni tudnak az adott légterelő elem aerodinamikai jellemzőire.

Az autó hátsó traktusának nagyobb stabilitása érdekében a korábbi megoldással ellentétben jóval nagyobb felülettel rendelkező véglezáró lemezeket kapott a hátsó szárny. A Red Bull Renault RB7-es autókon használt megoldáshoz hasonló megjelenésű új elemek kialakítására úgy került sor, hogy azok közvetlen kapcsolatban vannak a diffúzor felső síkjával. Az előzőekben említett menetstabilitás fokozása mellett a hátsó szárny vibrációjának további csökkentését is célul tűzte ki ezzel a csapat.

 

Képgaléria:

Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27) Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27) Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27) Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Fioranóban körözött Felipe Massa | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
F1 vs. GP2
F1 vs. GP2 (Videó)

A következő animációkban az autóversenyzés királykategóriájának is nevezett Formula-1 és az F1 előszobájaként is emlegetett GP2 Sorozat közötti párhuzamok figyelhetők...

Mike Gascoyne (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2010.08.27)
Jelentősebb fejlesztéseket ígér a Lotus

A Kínai Nagydíjat követő háromhetes szünetben minden bizonnyal a csapatok igyekeznek átfogóbb fejlesztéseket végezni, hogy minél jobb teljesítményre legyenek képesek...

Abu Dhabi versenypálya (Abu Dhabi Nagydíj, 2010.11.10)
Átalakítások előtt áll az Abu Dhabi versenypálya

Mindössze csak két Formula-1-es nagydíj megrendezésén van túl az Abu Dhabiban lévő versenypálya, és máris komolyabb átépítés előtt áll a...

Close