Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Aerodinamikai tesztekkel készültek a csapatok Szingapúrra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Aerodinamikai tesztekkel készültek a csapatok Szingapúrra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.19. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,474
Jules Bianchi (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.09.15)

A szingapúri futamot megelőzően több csapat is egyenesvonalú aerodinamikai tesztet végzett. © Scuderia Ferrari Marlboro

Az elmúlt napokban kissé szokatlanul ugyan, de szinte egymást követően zajlottak aerodinamikai tesztelések a Virgin Racing a Williams és a Ferrari alakulatok részéről.

Mint ismeretes, a Formula-1 szabályrendszere nem teszi lehetővé az évekkel ezelőtt még megszokottnak mondott teszteléseket, ezért a csapatoknak minden rendelkezésükre álló eszközt meg kell ragadni ahhoz, hogy ezen tilalomból eredő hiányosságokat valamiképpen pótolni tudják. A számítógépes áramlástan (CFD) és a szélcsatornában elvégezhető vizsgálatok mellett (bár ez utóbbi használata is meglehetősen szabályozott) ún. egyenesvonalú tesztek elvégzésére nyílik még lehetősége a csapatoknak.

Ezt használta ki többek között a Marussia Virgin Racing alakulat is, miután a Renault 3.5 kategóriában előkelően szereplő Robert Wickens közreműködésével pályára léptek Vairanóban. Mindamellett, hogy a teszteléssel a fiatal pilótának is igyekeztek lehetőséget biztosítani az F1-es próbatételhez, a Virgin tesztcsapata az MVR-02-es konstrukció monzai versenyhétvégén bevetett aerodinamikai csomagjának további futamokra való tökéletesítésén is fáradozott.

A Virginhez hasonlóan a Williams sem tétlenkedett. Az angliai bázisú csapat ezúttal a GP3 Sorozat bajnokával, Valtteri Bottasszal utazott el a kemble-i repülőtérre. A grove-i alakulat az eredeti tervek szerint egy héttel korábban szerette volna lefolytatni a tesztelést, de ebben sajnálatos módon az időjárás nem volt számukra megfelelő partner.

A várakozás azonban úgy tűnik kifizetődő volt – bár a teszt eredményességét majd talán a hétvégén megrendezésre kerülő Szingapúri Nagydíjon lehet majd leszűrni -, miután számos újítást is próbára tudtak tenni. A csapat által kiadott információk szerint a Marina Bay versenypályára szánt aerodinamikai csomag részeként egy új padlólemezzel és egy továbbfejlesztett diffúzorral is igyekeznek majd jobb teljesítményt elérni, de a fejlesztések között említhetőek még az első légterelő szárnnyal kapcsolatban elvégzett módosítások is.

A Ferrari csapat is pályára lépett az elmúlt héten, és a maranellóiak által egykoron használt F60-as négykerekűvel tehette próbára magát a Sauberes színekben versenyző Sergio Perez, és a Formula-1 utánpótlás-nevelő szériájának is tartott GP2 Sorozatból ismert Jules Bianchi is.

A Fioránóban megrendezett teszt alkalmával a két pilóta két különböző programot teljesített. Perez elöljáróban a tesztet megelőző napokban szimulátorban igyekezett tréningezni, míg Bianchi számára – aki kivette részét a Ferrari által használt konstrukció fejlesztéséből – nem volt teljesen ismeretlen az F60-as autó. A francia pilóta számára Abu Dhabiban adódik majd lehetőség arra, hogy a 2009-es építésű négykerekűt követően átüljön majd az idei betontorpedóba, és megtapasztalhassa az idei évben bevezetett DRS és KERS együttes használatának hatásait.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
Erősödik a Renault F1-es dominanciája

Az elmúlt napokban egyre több hírforrás adott számot a Formula-1-es csapatok és a motorbeszállítók közötti helyezkedésekről, miszerint egyesek a jelenlegi...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Módosulhat a gumiabroncsok jelölési módja 2012-ben

Miután a Pirelli legutóbb a jelenlegi gumiválasztással kapcsolatban fejezte ki nemtetszését a csapatok és az FIA számára, ezúttal egy újabb...

Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Változhat a gumikeverékek elosztása?

A Formula-1 újdonsült gumibeszállítója, a Pirelli javasolni szeretné az FIA számára, hogy változtassanak a jelenlegi gumiszabályzaton. Az olasz gyártó elmondása...

Close