Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Williamsé a legkisebb sebességváltó | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Williamsé a legkisebb sebességváltó

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.02.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,723
Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)

A 2011-es évre tervezett FW33-as konstrukció a Williams által eddig készített sebességváltók közül a legkisebbet rejti magában. © AT&T Williams

A 2011-es szezonra tervezett versenyautók közül néhány igen meglepő technikai újítást is tartalmaz. A Williams alakulat által megépített FW33-as konstrukció is hordoz egyedi vonásokat, mint például az autó kissé furcsa kivitelű hátsó traktusa.

A szokatlan külsőt fokozza, hogy a burkolati elemek tulajdonképpen már a hátsó kerekek előtt véget érnek, ami kissé csupasz hatást kölcsönöz viselőjének. A grove-i csapat elmondása szerint ennek a hátterében az áll, hogy mérnökeik a Formula-1 eddigi legkisebb méretű sebességváltóját építették be.

Az egyik legfontosabb feladatnak azt tekintettük, hogy a tavalyi évben használt dupla diffúzor kötelező mellőzése miatt az autó hátsó részét teljesen letisztítsuk, egészen a hátsó légterelő szárny alsó összekötő eleméig. Az ott lévő területet viszont teljes egészében szabadon kell hagyni, éppen ezért az a döntés született, hogy magasabb pontra emeltük a hátsó kerékfelfüggesztés felső trapézkarját és a nyomórudat egyaránt, melynek köszönhetően ún. Z-karos elrendezést alakítottunk ki. Ehhez hasonló technikai megoldást használtunk az 1990-es években is.” – nyilatkozta a Williams csapat technikai igazgatója, Sam Michael.

Mindamellett, hogy a Ferrari, és az általuk motorokkal támogatott Sauber alakulatok továbbra is a hagyományosnak mondható tolórudas kivitelnél maradtak, a Williams véleménye szerint jól tették, hogy áttértek a Red Bull Racing autóiban is használt vonórudas megoldásra. Ennél a módszernél a lengéscsillapító alul helyezkedik el, vagyis az összekötő kar a kerékagy felső részéről halad felfelé. A tolórudas megoldásnál ez pontosan fordítva van kialakítva.

A sebességváltó alacsonyabb pontra történt beépítésével el tudtuk érni azt is, hogy sokkal letisztultabbá vált az autó középső szekciója is. Ennek köszönhetően pedig a felső elemeket is olyan mélyre süllyesztettük, amennyire csak lehetőségünk volt rá. Nyugodt szívvel mondhatom, hogy a jelenlegi sebességváltónk a legkisebb, amit eddig alkalmaztunk a Formula-1-es pályafutásunk során.” – tette hozzá elégedetten a Williams technikai csapatának vezetője.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Nico Rosberg (Mercedes GP Petronas F1 Team, Japán Nagydíj, 2010.10.10)
Előzési zónák várnak a pilótákra

Egyes hírforrások beszámolója szerint, a Nemzetközi Automobil Szövetség a héten fogja tájékoztatni a csapatokat arról, hogy a szezon első négy...

Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Mercedes és a McLaren lemásolja a Renault kipufogóját

Egyes híresztelések szerint már vannak olyan csapatok, akik a Renault által kifejlesztett megoldáshoz hasonló, előretolt kipufogó-rendszerrel próbálkoznak a közeljövőben. Ahogyan...

Vitaly Petrov (Lotus Renault GP, Valencia teszt, 2011.02.01)
Bízik a Renault a radikális kipufogójában

A Lotus Renault GP nem kis feltűnést keltett az R31-es konstrukciójuk kipufogó-rendszerével kapcsolatban, melynek végződését szokatlan módon az oldalsó kocsiszekrény...

Close