Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Williams szélcsatornáját használhatja majd a Team Lotus | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Williams szélcsatornáját használhatja majd a Team Lotus

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,294
Orrkúpok (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)

A Tony Fernandes irányítása alatt működő Team Lotus istálló még nagyobb hangsúlyt fektet majd a jövőben a szélcsatorna használatára. © Team Lotus

A Lotus csapat a Kanadai Nagydíj hétvégéjén bejelentette, hogy a jövőben a Williams alakulat szélcsatornáját fogják majd használni a fejlesztéseikhez.

A Hingham bázisú csapat azonban már dolgozik a saját szélcsatornájának a megépítésén – amelyben az Aerolab cég van Tony Fernandesék segítségére -, de amíg véglegesen el nem készülnek az új komplexummal, áthidaló megoldást látnak szükségesnek. Ebből a megfontolásból esett a választásuk a Williams bázisára, és a megkötött szerződésük értelmében az idei év szeptemberétől kezdődően fogják azt birtokba venni, vélhetően elsősorban a 2012-es konstrukciójuk kifejlesztéséhez.

A Team Lotus ezzel a lépéssel még inkább hangot adott elkötelezettségének, miszerint komoly elképzeléseik vannak az aerodinamikai fejlesztések terén. Ehhez viszont valóban egy jól felszerelt szélcsatornára lesz szükségük, hiszen a Marianne Hinson vezetése alatt működő Aerodinamikai és CFD részleg csakis így tud majd igazán hatékonyan dolgozni az autó új komponensein.

Az elmúlt napokban a Marussia Virgin Racing és a Lotus Renault GP részéről is elhangzott, hogy komoly változtatásokat fognak eszközölni az aerodinamikai fejlesztéseikkel kapcsolatban. Annak ellenére, hogy a CFD technológia felhasználásával folytatott fejlesztések jóval kisebb költségráfordítást igényelnek, szemben a klasszikus eszközzel, a szélcsatornával, a Virgin vezetősége a jobb eredmények reményében drasztikusabb módon beavatkozik a Wirth vezette csapat munkájába. A Virgin vezérigazgatói székét elfoglaló Andy Webb elmondása szerint ugyanis átértékelték az elmúlt időszakban folytatott szereplésüket, és jobbnak látják, ha megszakítják az együttműködésüket a Wirth Research céggel.

A szezon közben folytatható tesztelések nagymértékű korlátozása miatt a Renault csapat is fontosnak tartja azon eszközök és berendezések fejlesztését és használatát, amellyel az FIA ezen szigorítását valamelyest ellensúlyozni lehet. A franciák az 1998-ban megépített szélcsatornájuk korszerűségének fokozása érdekében két évvel ezelőtt elvégezték a futószalag cseréjét. Ezzel azonban nem ért véget a komplexum felújítása, hiszen a 2011 elején tett lépéseknek köszönhetően már nemcsak 50%-os méretarányban elkészített modellekkel képesek szimulálni a versenyautó körül kialakuló áramlási viszonyokat, hanem egy lépcsővel nagyobb, 60%-os nagyságban legyártott modellekkel is.

A Renault azonban a számítógépes áramlástan (CFD = Computational Fluid Dynamics) terén is komoly lépéseket tett a múltban. A CFD-technológia fejlesztésének érdekében a franciák az elsők között voltak, akik komolyabb pénzösszeget fektettek a projektbe, melynek utolsó fázisaként 2011 januárjában új központi egységet, és egy teljesen új, a vizsgálatok során kapott adatok tárolására és elemzésére alkalmas nagyteljesítményű számítógépet is üzembe tudtak helyezni.

Látható tehát, hogy a csapatok igyekeznek mindent megtenni a siker érdekében, és a fentiekben ismertetett újításokkal a legfőbb céljuk az lehet, hogy a 2012-es szezonra szánt konstrukciójuk kifejlesztéséhez már a legkorszerűbb eszközöket használják majd, melynek az eredményét vélhetően a pályán is kamatoztatni fogják.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: A Team Lotus jelentős fejlesztésekre készül | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó kerékfelfüggesztés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Módosított hátsó felfüggesztés

Miután a montreali versenypálya köztudottan alacsony mértékű aerodinamikai leszorító erőt igényel, a Mercedes csapat az aerodinamikai módosítások mellett nagy hangsúlyt...

Első fékhűtés és féktárcsa (Ferrari, Kanadai Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított hűtésű fékrendszer

A Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve versenypálya köztudottan igénybe veszi a Formula-1-es autók fékrendszerét. A nagy sebességgel teljesíthető egyenes...

Párnázott vezetői ülés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Párnázott vezetői ülés

A Mercedes Grand Prix alakulat részéről elvégzett fejlesztések egyikeként Michael Schumacher vezetői ülését érdemes megemlíteni, hiszen nem teljesen szokványos kiegészítést...

Close