Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Williams lemásolja a Red Bull Renault RB7-es kipufogóját | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Williams lemásolja a Red Bull Renault RB7-es kipufogóját

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.29. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 998
Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)

A Red Bull által használt kipufogórendszerhez hasonló elrendezéssel készül a grove-i csapat a sanghaji futamra. © AT&T Williams

A Williams alakulat által kiadott információk szerint kiderült, a grove-i alakulat már javában dolgozik az FW33-as konstrukciók kipufogórendszerének átalakításán. Az új fejlesztésű rendszer a Red Bull Racing által a szezon előtti tesztsorozatokon használt elrendezést veszi majd alapul.

A Williams csapat ezirányú fejlesztési stratégiája egyáltalán nem meglepő, hiszen az idei évben bevezetett technikai szabálymódosítások révén a csapatoknak leginkább aerodinamikai téren van nagyobb szabadságfokuk.

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, a Red Bull Renault RB7-es autók és a Lotus Renault GP R31-es konstrukciók is speciális kialakítású kipufogórendszert használnak. A két csapat eltérő elrendezést alkalmaz, de mindkét megoldás lényege azon alapszik, hogy a kipufogón kiáramló forró égéstermék az autó padlólemeze alá vezetve végighalad a diffúzoron keresztül, növelve ezzel annak aerodinamikai hatékonyságát. A magasabb hőmérsékletű levegő ugyanis nagyobb szívóhatást képes kifejteni, amely egyúttal stabilabb menettulajdonságokat és jobb vezethetőséget eredményez.

Azt tervezzük, hogy a továbbfejlesztett kipufogórendszerünket a Kínai Nagydíjon fogjuk először pályára vinni. Ez egy rendkívül lényeges előrelépés lesz számunkra, éppen ezért bízunk benne, hogy mindez az elérhető helyezések tekintetében is pozitívan fog majd jelentkezni.” – nyilatkozta a Williams csapat technikai igazgatója, Sam Michael.

Már a valenciai tesztek idején elkezdtük ennek a rendszernek a kifejlesztését és próbáját. Akkor láttuk első ízben ennek a kipufogónak a hatását, amikor az utolsó tesztnapon a Red Bull Racing pályára vitte azt, és tulajdonképpen akkor döntöttünk úgy, hogy lemásoljuk azt. Természetesen már próbálkoztunk a Renault és a Mercedes verzióival is, de végül a Red Bull által preferált megoldás mellett döntöttünk.” – magyarázta a Williams technikai vezetője.

Sam Michael elmondta továbbá, hogy az FW33-as Ausztrál Nagydíjon használt kipufogórendszerének teljes átdolgozása komoly feladat lesz, amit leginkább a csapatot motorokkal ellátó Cosworth által használt csövezési mód, ill. annak egy közös torokba történő csatlakoztatása nehezít meg. Elmondása szerint sokkal egyszerűebb lenne a helyzet, ha csövezés nem a versenyautó hátsó traktusa felé irányulna, és ha még egy „U”-könyököt is beépítenének, még könnyebb lenne a Red Bull megoldásának átörökítése.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Sauber, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Sauberek melbourne-i kizárásának technikai háttere

A Sauber alakulat számára nem éppen az előzetes elvárásoknak megfelelően zárult a 2011-es szezon idénynyitó Ausztrál Nagydíja. Mindamellett, hogy a...

FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Szabálymódosításra kényszerülhet az FIA

Alig vagyunk túl a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, és máris egy esetleges szabálymódosítás híre kezdett elterjedni. A 2011-es idény technikai szabályváltozásai...

Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, időmérő, 2011.03.26)
A Red Bull Malajziában már a KERS-el akar indulni

Mint ismeretes, a Red Bull Racing a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén kimagasló teljesítménnyel uralta a teljes mezőnyt. Sebastian Vettel kvalifikációs...

Close