Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Williams átalakította a szabálytalan kipufogóját | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Williams átalakította a szabálytalan kipufogóját

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,104
Kipufogórendszer (Williams, Barcelona teszt, 2013.02.28)

A Williams módosította az FW35-ös korábbi, áramlásjavítóval kiegészített Coanda-kipufogóját (Fotó: Williams F1 Team)

A Williams 2013-as évre tervezett versenyautójának hivatalos bemutatóját követően az FIA úgy határozott, hogy az FW35-ös áramlásjavítóval kiegészített kipufogó-végződésének további használatát nem engedélyezi a grove-i alakulat számára.

 

A Williams a Caterham csapatához hasonlóan ugyanis egy olyan áramlásjavító lemezzel egészítette ki a Coanda-kipufogó számára az oldalsó kocsiszekrényen kialakított légcsatornát, amely nem egészen felelt meg a Formula-1 technikai szabályzatának. A két csapat által kidolgozott megoldás a kivitelét tekintve abban különbözött, hogy míg a Caterham az előzőleg említett légcsatorna belsejében, annak két oldalfalát összekötő aerodinamikai kiegészítővel próbálkozott, a Williams FW35-ös konstrukció esetében a Coanda-csatorna két oldalát az oldaldoboz felülete mentén hidalták át. A különböző megoldások ellenére azonban mindkét változattal a Coanda-effektus aerodinamikai hatását próbálták tovább fokozni.

 

A szezon előtti második barcelonai tesztsorozatra azonban a Williams eleget tett az FIA felszólításának, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat megelőző utolsó felkészülésre már eltávolították áramlásjavító lemezt a Coanda-kipufogó csatornájáról.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault RS27 motor (Renault, Jerez teszt, 2012.02.06)
Szabályértelmezés a Renault vitás motorvezérlése kapcsán

A 2013-as előszezoni tesztsorozatok során a Caterham, valamint a Williams autókon alkalmazott, és az FIA által is bírált kipufogórendszert követően...

Hátsó fékhűtés (Sauber, Barcelona teszt, 2013.02.28)
Sauber Ferrari C32: Légcsatorna és áramlásjavítók a hátsó fékdob mentén

A Sauber alakulat mérnökei által a 2013-as évre tervezett C32-es versenyautó hátsó fékdobján kialakított légcsatorna – amelyhez hasonló megoldást már...

DRD rendszer (Sauber, Barcelona teszt, 2013.02.21)
Sauber Ferrari C32: Próbálkozások a passzív DRD-vel

A Sauber alakulat 2013-as szezonra tervezett C32-es versenyautója a bemutató napján többek között a meglehetősen szűkre szabott oldalsó kocsiszekrényével is...

Close