Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Virgin mellőzi a szélcsatornát a fejlesztéseknél | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Virgin mellőzi a szélcsatornát a fejlesztéseknél

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,248
Lucas di Grassi (Virgin Racing, Német Nagydíj, 2010.07.23)

A Virgin Racing csapatnál a szélcsatorna helyett a modern technológiát képviselő CFD-t preferálják a 2011-es autó fejlesztésénél. © Marussia Virgin Racing

A 2010-es idényben debütált Virgin Racing alakulat a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is mellőzi a szélcsatorna használatát az új autójának fejlesztése során. A csapat technikai igazgatója, Nick Wirth ugyanis úgy vélekedik, hogy a CFD-nek nevezett számítógépes áramlástani modellezés módszertana sokkal kifizetődőbb erre a célra.

Természetesen akadnak olyanok is, akik kétkedve fogadják a CFD teljes körű hatékonyságát, de Wirth szerint az elmúlt években rengeteget fejlődött ez a technika.

A Virgin Racing az idei évben a CFD technológiát biztosító CSC vállalattal minden eddiginél szorosabbra fűzte a kapcsolatot, és az elmondások szerint 2011-ben már kétszer akkora kapacitású rendszerrel végezhetik el a szükséges feladatokat. Wirth szerint a kibővített rendszer és az eddigiekben megszerzett tapasztalatok együttese komoly fegyvertény lehet a csapat fejlődéséhez.

A CFD technológia jellemzőiből kifolyólag egyre több hasznunk származik a rendszer használatából. Nagyon várjuk már, hogy az ily módon kipróbált elemeket felszerelhessük az autónkra. A fejlesztési fázisok során igyekeztünk minden olyan szempontot figyelembe venni, amelyek az elmúlt idény alkalmával problémát jelentettek a számunkra.” – nyilatkozta Nick Wirth.

Úgy gondolom, hogy az új gumiabroncsok, az új technikai szabályok és a menetközben mozgatható hátsó légterelő szárny alkalmazása mindenki számára izgalmas szezont előjelez. Egyelőre ugyanis senkinek sincs gyakorlati tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy ezek az újítások hogyan teljesítenek versenykörülmények között. Mindezek ellenére azonban a célunk az, hogy a tesztelések során minél több hasznos információval gyarapodjunk, hogy végül meg előrébb tudjunk kerülni a rajtrácson, és meg tudjuk mutatni, mire is vagyunk igazából képesek.” – tette hozzá a Virgin Racing technikai igazgatója.

A Formula-1-re érvényes technikai szabályok korlátozzák mind a szélcsatorna, mind pedig a CFD technológia használatát, így a Virginnél mindent megtesznek annak érdekében, hogy a hamarosan megduplázott kapacitású rendszerükben rejlő minden egyes lehetőséget kihasználjanak. A csapat szakemberei azt vallják, hogy nem költségtakarékossági okokból mellőzik a szélcsatorna használatát, csupán nyitottak az új technológiai lehetőségek iránt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Martin Whitmarsh (McLaren Mercedes, Koreai Nagydíj, 2010.10.22)
Komoly újításokat ígér a McLaren

A McLaren-Mercedes alakulatának vezetője, Martin Whitmarsh egy korábbi interjújában úgy vélekedett, hogy a csapat jó döntést hozott, amikor elhatározták, hogy...

Ferrari F10 bemutató (Ferrari, Maranello, 2010.01.28)
Január végén jön az új Ferrari F1-es autó

A Ferrari alakulat hivatalosan is bejelentette a 2011-es évre tervezett versenyautójuk bemutatójának időpontját. A január 28-án megrendezésre kerülő eseményt a...

Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)
A Lotus 2011-es autója is Valenciában debütál

A Team Lotus alakulat vezetősége is úgy döntött, hogy nem tartanak nagyszabású ünnepélyes ceremóniát a 2011-es évre tervezett konstrukciójuk bemutatója...

Close