Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Virgin a CFD technológiával erősít | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Virgin a CFD technológiával erősít

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,096
Lucas di Grassi (Virgin Racing, Német Nagydíj, 2010.07.23)

A Virgin csapat technikai gárdája hatékonyabb eszköznek tartja a szélcsatornánál a CFD technológia nyújtotta lehetőségeket. © Virgin Racing

A Virgin Racing alakulat vezetője, John Booth elmondta, hogy teljes mértékben elégedett a Wirth Research CFD technológiájával, amelynek segítségével tervezték meg a csapat első Formula-1-es versenyautóját, a VR01-es konstrukciót.

 

A számítógépes folyadékdinamika alkalmazása nem ismeretlen az autósportban, így az F1-es csapatok többsége is igénybe veszi az autók, és azok aerodinamikai elemeinek tervezése során ezt a technológiát. Mindezek mellett természetesen vannak kétkedők is, akik kétségbe vonják a CFD hatékonyságát, de a kis költségigénye miatt vannak pártolói is a rendszernek.

A rendelkezésünkre álló erőforrásokat és a pénzügyi kereteinket figyelembe véve úgy döntöttünk, hogy a következő évre vonatkozóan is alkalmazni fogjuk a CFD technológiát.” – nyilatkozta John Booth. „A korábbi tervezési módszerek használatával a munkálatok sokkal széttagoltabbak lettek volna, és nem utolsó sorban emiatt jóval nagyobb költségráfordításra lett volna szükségünk. Az autó hidraulikai rendszerével is akadtak korábban gondjaink, de nem hisszük, hogy ebben lenne része a CFD-nek.” – tette hozzá a csapatvezető.

Véleményünk szerint a szélcsatorna már a múlté, hiszen ha csak az első légterelő szárnyak meglehetősen gyors fejlődését nézzük, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy minden egyes lehetőség szélcsatornában történő tesztelésére jóval több időre lenne szükség, szemben a CFD technológiával.” – tette hozzá John Booth.

A Lotus elsőszámú embere elmondta továbbá, hogy olyannyira bíznak a CFD rendszerében, hogy már folyamatban van egy második szimulátor építése is, amelyet reményeik szerint maximális mértékben ki tudnak majd aknázni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Heikki Kovalainen (Team Lotus, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
A Lotus mellőzni fogja a KERS használatát

A 2011-es évre bevezetett új technikai előírások értelmében újra visszatér a Formula-1-be a KERS néven ismertté vált Kinetikai Energia Visszanyerő...

Sauber C29 bemutató (Sauber, Valencia, 2010.01.31)
A Sauber kezdi az autó bemutatók sorát

A 2011-es év csapatai közül elsőként a Sauber alakulat fogja lerántani a leplet a vadonat új tervezésű négykerekűjéről. A hinwilli...

Sauber C29 F-csatorna (Sauber, Brazil Nagydíj, 2010.11.04)
Búcsú az F-csatornától és visszatér a KERS

A 2010-es év lezárását követően a csapatok és a versenyzők egy cseppet sem lazíthatnak. Természetesen a szezonzáró futamot követően minden...

Close