Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Toyota segített a Ferrari fejlesztéseiben | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Toyota segített a Ferrari fejlesztéseiben

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,392
Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.01.29)

A 2011-es évre megépített új Ferrari gyorsabb fejlesztési ütemének érdekében extra légcsatornát vett igénybe a Ferrari csapat. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari alakulat az elmúlt napokban elárulta, hogy a 2011-es szezonra tervezett új versenyautójának fejlesztéséhez nemcsak a saját, hanem a Toyota szélcsatornáját is igénybe vette, mindazt azért, hogy minél gyorsabban el tudjanak készülni az új konstrukcióval.

Az elmúlt évek tendenciája egyre inkább azt mutatja, hogy a mérnököknek leginkább csak aerodinamikai téren van lehetőségük a komolyabb, és vélhetően eredményesebb fejlesztések elvégzéséhez, így a maranellói gárda úgy döntött, hogy erre a területre összpontosít leginkább a munkák során. Éppen ezért az olasz istálló vezetősége úgy határozott, hogy a mielőbbi produktum biztosítása érdekében szükségük van egy olyan szélcsatornára, amely hasonlatos a Ferrari által használt komplexumhoz. Így esett a választás a kölni központú Toyota bázisára, ahol az elmúlt években több autósportban érdekelt csapat is megfordult már.

A FOTA által előírt szabályozások egyértelműen megszabják a fejlesztésekre szánható költségkeret nagyságát, a csapatban dolgozók létszámát, a szélcsatornában eltölthető időtartamot, és nem utolsó sorban a CFD vizsgálatokhoz használható hardveres erőforrásokat is.” – nyilatkozta Aldo Costa, a Ferrari technikai vezetője.

Pontosan ezért született meg a részünkről az a döntés, hogy a számítógépes áramlástan helyett a szélcsatornát vesszük igénybe a fejlesztéseink során. Úgy ítéltük meg, hogy ehhez nem elegendő egyetlen egy szélcsatorna.

A Toyota által üzemeltetett komplexum a kereskedelmi szélcsatornák egyike, amelynek felszereltsége és modernitása teljesen megfelelő számunkra.” – tette hozzá a Ferrari szakembere.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Aldo Costa (Ferrari, 2011.01.28)
Aldo Costa: A megbízhatóság a legfontosabb

A Ferrari csapat által a 2011-es szezonra tervezett F150-es kódjelű konstrukciójának maranellói bemutatóján az olasz gárda technikai igazgatója, Aldo Costa...

Luca Marmorini (Ferrari, 2011.01.28)
Luca Marmorini: A KERS olyan, mint 2009-ben volt

A Formula-1-es mezőny egyik legnagyobb múlttal rendelkező csapatának, a Ferrari motor- és elektronikai részlegének vezetője, Luca Marmorini a 2011-es évre...

Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Montezemolo változásokat akar a szabályokban

A Ferrari elnöki posztjában helyet foglaló Luca di Montezemolo már a tavalyi évben is kifejtette nemtetszését a 2013-tól életbe lépő...

Close