Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A szélcsatorna továbbra is fontos a McLarennek | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A szélcsatorna továbbra is fontos a McLarennek

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,606
Formula-1 szélcsatorna

A legtöbb Formula 1-es szélcsatorna már alkalmas M1:1 méretarányú modellek tesztelésére. © Sauber F1 Team

Az aerodinamikai fejlesztések eszköztárában helyet foglaló szélcsatorna és a CFD-nek nevezett számítógépes áramlástan alkalmazásával kapcsolatosan igencsak megosztott véleményekkel lehet találkozni a Formula-1 berkein belül.

A szélcsatorna nyújtotta lehetőségek kiváltásának eszközének tekinti a CFD-t többek között a Virgin Racing alakulat is, ahol Nick Wirth egy korábbi nyilatkozatában már elmondta, hogy az idei esztendőre megtervezett versenyautójuk fejlesztéséhez is kizárólagosan a hárombetűs mozaikszóval illetett technológiát alkalmazzák. A McLarennél is igen komoly lehetőségeket látnak a CFD-ben, de a csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neal úgy véli, hogy a számítógépes áramlástan sokkal inkább a jövő technikáját képviseli, és nem pedig a jelenét.

Természetesen nem akarjuk mellőzni a CFD-ben rejlő lehetőségeket, de jelenleg még a szélcsatornát helyezzük előtérbe a fejlesztések során, és egyelőre ezen nem is akarunk változtatni.” – nyilatkozta Neal.

A McLaren szakembere elmondta továbbá, hogy a szélcsatornában elvégzett vizsgálatokkal nyert adatok nem reprodukálhatóak teljes egészében a CFD segítségével, így kockázatosnak vélné az azonnali váltást. Éppen ezért a wokingi csapat fele-fele arányban alkalmazza a kétféle technológiát az autók fejlesztése során.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)
A Pirelli reagált a kritikákra

A Pirelli hivatalos közleményben adott választ azon kritikákra, amelyek egyes versenyzők részéről hangoztak el az olasz gyártó által biztosított gumiabroncsok...

Adrian Sutil (Force India F1 Team, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.19)
Elégedettek a KERS-sel a Force Indiánál

A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer 2011-es visszatérése kapcsán a Force India alakulat is alávetette magát a hibrid rendszert érintő teszteknek....

Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Valencia teszt, 2011.02.01)
Új lágy- és szuperlágy gumikat fejlesztett ki a Pirelli

A Formula-1 új gumibeszállítója, a Pirelli új fejlesztésű lágy- és szuperlágy keverékeket visz majd magával a hamarosan kezdődő barcelonai tesztsorozatra....

Close