Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A suzukai pálya célegyenesében lesz használható a DRS | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A suzukai pálya célegyenesében lesz használható a DRS

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.10.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,665
Előzési zóna (Japán Nagydíj, 2012)

A 2011-es évhez hasonlóan ezúttal is a suzukai pálya célegyenesében jelölte ki az FIA az előzési zónát (Fotó: FIA)

A 2012-es világbajnoki idény 15-dik állomásaként megrendezésre kerülő Japán Nagydíjjal kapcsolatban az FIA meghatározta a DRS használatának pontos helyét. A Nemzetközi Automobil Szövetség ezúttal nem változtatott a tavalyi szezonban alkalmazott megoldáson, vagyis újra a suzukai versenypálya célegyenesében lehet majd laposabbra állítani az autók hátsó légterelő szárnyát. Egyedüli különbség mindössze annyi a 2011-es előzési zónához képest az, hogy az idei japán futamra meghatározott előzési zóna hossza 20m-rel lerövidült.

 

Az FIA döntésének értelmében tehát az előzési zónához tartozó mérőpont a 130R elnevezésű kanyart követően, egészen pontosan a 16-os számmal jelölt pályaív előtt 50m-rel lesz megjelölve, míg az aktiválási pont, ahol a szabályzatban megadott feltételek teljesülése esetén működtetni lehet majd a DRS mechanizmust, a pálya célegyenesében, az utolsó kanyar kijárati pontját követően lett definiálva.

 

Az a pilóta tehát, aki az előzőleg említett 130R pályaív után 1 másodpercnél kisebb távolságra halad az előtte autózó riválisától, a 18-as számú kanyart elhagyva, vagyis a suzukai pálya célegyenesében állíthatja majd laposabbra autójának hátsó légterelő szárnyát, ami a kisebb közegellenállásnak köszönhetően extra sebességtöbbletet jelent számára az előzés kivitelezésének megkönnyítésére.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Lépcsős kialakítású orrkúp (Ferrari, F2012 bemutató, 2012.02.03)
Változhat az orrkúpok kialakítása 2013-ban

Az elmúlt napokban tett bejelentés szerint a következő szezonban kisebb módosítást lehet majd elvégezni a versenyautók orrkúpjának kialakításával kapcsolatban, miután...

Mercedes SLS AMG GT biztonsági autó (2012.09.23)
A Mercedes izmosabb biztonsági autót épített az F1-nek (+Videó)

Biztonsági autót először 1911-ben az Indianapolis 500-as futamon használtak az autósportban. A biztonsági óvintézkedések elvégzése mellett a nézők ekkor egy...

A DRS-pedál működése (Ferrari, 2012.09.16)
Ferrari F2012: Lábbal aktiválható DRS mechanizmus (+Videó)

A Formula-1-es versenyek látványosabbá tételének, és ezzel együtt az előzések megkönnyítésének érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről egy merész elgondolás...

Close