Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Renault jól halad a V6-os motor fejlesztésével | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Renault jól halad a V6-os motor fejlesztésével

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.12.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,730
Renault turbofeltöltős motor

A Renault közleménye szerint a francia gyártó jó ütemben halad a 2014-re szánt V6-os motorok fejlesztésével. © Boxgp.com

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzat szerint a Formual-1 jelenlegi 2.4 literes V8-as szívómotorjai helyett 1.6 literes, hathengeres, 500 bar maximális nyomású, közvetlen üzemanyag befecskendezéses és Energia Visszanyerő Rendszerrel ellátott turbómotorok biztosítják majd a szükséges lőerőket.

Ezek a részletek már természetesen nem ismeretlenek, hiszen az FIA már július hónapban nyilvánosságra hozta mindezt. Az új motorformula ismertetését követően a Ferrari jelezte elsőként, hogy már a következő évben pályára kívánja majd vinni a V6-os, turbófeltöltővel ellátott motor prototípusait.

A maranellói csapat motorfejlesztési részlegének vezetője, Luca Marmorini elmondta, hogy bár van még idő a szabályok életbe lépéséig, és nem tartja azt sem elképzelhetetlennek, hogy addig még változni fognak a szabályrendszer egyes részletei is, nagyon fontosnak tartja, hogy időben elkezdjék az új konstrukció fejlesztését.

Ahogyan az már megszokottá vált, a Formula-1-es csapatok számára nemcsak az ígéretes pilóták megszerzése az egyik legfontosabb feladat, hiszen az alakulatok igyekeznek minél jobb technikai feltételeket biztosító partnereket is szerezni maguknak az eredményes szereplésük reményében. Nincs ez másként a motorbeszállítók közötti helyezkedések esetében sem, miszerint egyesek a jelenlegi partnernél maradva, mások pedig új technikai támogató révén próbálkoznak előrébb jutni a mezőnyben.

A 2011-es Olasz Nagydíj hétvégéjén például a Red Bull Racing alakulat és a számukra a 2007 évtől kezdődően motorokat szállító Renault között jött létre egy újabb megállapodás, melynek értelmében a francia gyártó legalább 2016-ig ellátja majd Christian Horneréket lóerőforrásokkal.

A Renault és a Red Bull Racing között megszületett kontraktusnak köszönhetően a francia gyártó Formula-1-es szereplése tehát tovább fokozódik, hiszen júliusban már hivatalosan is bejelentették, hogy a Williams F1 csapat a Cosworth termékei helyett az ő motorukat fogja majd használni, amelynek köszönhetően újra visszatér a Formula-1-be az egykori legendás párosítás, a Williams-Renault. De ha mindez nem lenne elég meggyőző a Renault dominanciáját tekintve, akkor itt vannak a felsorolásban a Lotus Renault GP és a Caterham F1 Team alakulatok is, akik szintén a francia gyár motorjait építik majd be a jövő évi konstrukcióikba.

Ezzel viszont még nem ért véget a sor! Az előzőleg említett négy istálló mellett további ötödik alakulat, mégpedig a Hispania Racing Team vezetősége is tárgyalóasztal mellé ült a Renault menedzsmentjével, akik készen állnak arra, hogy minden eddiginél szélesebb körben szállítsanak motorokat a Formula-1 számára.

A Renault a Ferrarihoz hasonlóan már szintén javában dolgozik a V6-os, turbófeltöltővel ellátott motorok kifejlesztésén, és a Mercedeshez hasonlóan a franciák is a következő évben már próbapadon tesztelni fogják az 1.6 literes erőforrások első példányait. A Renault legutóbb kiadott közleménye szerint pedig minderre a 2012-es szezon közepén kerül majd sor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
A Renault jól halad a V6-os motor fejlesztésével, 5.0 out of 5 based on 2 ratings


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Új boxlétesítmény Silverstone-ban (Angol Nagydíj, 2011)
Silverstone átfogó fejlesztésekre készül

Ahogyan a pilóták többségének szinte évről-évre meg kell küzdeni azért, hogy a következő szezonban is versenyzői üléshez jussanak a királykategóriában,...

3D ultrahangos vizsgálati kép
Új eszköz a karosszériaelemek ultrahangos vizsgálatára

A nagy sebesség elérésére képes járművek esetében rendkívül fontos az adott jármű szerkezeti elemeinek megfelelő mechanikai szilárdsága, mindamellett, hogy a...

Jerome d'Ambrosio (Marussia Virgin Racing, Brazil Nagydíj, 2011)
Az F1-es benzinsapka

A Formula-1 törvényhozó testületének is nevezhető Nemzetközi Automobil Szövetség 2009 augusztusában meghozott döntése számos lényeges ponton érintette az autóversenyzés elit...

Close