Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Renault álláspontja a kipufogórendszerükkel kapcsolatban | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Renault álláspontja a kipufogórendszerükkel kapcsolatban

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,733
Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A Renault csapat már a szezon előtti tesztelések során is alkalmazta a különleges kialakítású előrevezetett kipufogórendszert. © Lotus Renault GP

A Belga Nagydíjat megelőzően a Renault alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy nem kívánják megváltoztatni az eddigiekben alkalmazott, radikális kivitelű kipufogórendszerüket. Mint ismeretes, a francia gárda az év elején egy igencsak szokatlan kivitelű kipufogórendszerrel rukkolt elő, amely az R31-es konstrukció oldalsó kocsiszekrénye előtt elhelyezett kipufogó-végződés révén a padlólemez alatt vezeti végig a forró égésterméket, amely végül a diffúzor alatt kialakított légkamrákon keresztül lép ki az autó mögé. (A rendszer technikai részletei egy korábbi bejegyzésben olvashatóak)

A kipufogóval „fújt” diffúzorok kapcsán az év közben kirobbant vita hatására a Renault mérnökei azonban elkezdték áttervezni a fentiekben jelzett kipufogórendszerüket, a többi csapat által alkalmazott, hagyományosabb megoldást figyelembe véve. Ennek megfelelően a Német Nagydíj szabadedzésein Nick Heidfeld volt az a pilóta, akinek az autóját oly módon alakították át, hogy a módosított padlólemez és diffúzor mellett olyan kipufogórendszert használtak, amelynek végződése a padlólemez felső síkján végigvezetve a hátsó kerék mellett, annak belső oldalához közel került. (A Lotus Renault GP R31-es autó módosított kipufogórendszerének próbatételét érintő technikai részletek egy korábbi bejegyzésben olvashatóak)

Kipufogó (Lotus Renault GP, Német Nagydíj, 2011)

A Német Nagydíj pénteki szabadedzésein új kipufogórendszert tesztelt a Lotus Renault GP csapat. © Lotus Renault GP

Az új, illetve az átdolgozott kipufogórendszer próbatétele önmagában véve nem sikerült olyan rosszul, de az autó vezethetősége, illetve stabilitása kedvezőtlenebbül alakult az előrevezetett kipufogórendszerrel ellátott kivitelhez képest. A probléma egyik oka a padlólemez kialakítása volt, amelynek összeállítása során a forró égéstermék miatti hővédelemre fémlemezeket alkalmaztak, amelyek nagyjából 4kg plusz súlyt jelentettek. Az említett területen nem ismeretlen a titán lemezek alkalmazása sem, amelyek tartóssága ugyan jobb, de a súly tekintetében ez sem lett volna igazán elfogadható.

Az előzőekben ismertetett negatív tapasztalatok is arra késztették a Renault szakembereit, hogy visszaálljanak az eredetileg használt, előrevezetett kipufogórendszer további használatára, amelytől mint az a legutóbbi nyilatkozataikból is kiderült, az év végéig nem kívánnak megválni. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a csapat nem fog próbálkozni az R31-es hátsó elemeinek fejlesztésével, hiszen a belgiumi versenyhétvégén egy módosított padlólemezt és diffúzort is próbára fognak tenni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Belga Nagydíj, 2011)
Az Eau Rouge tabu lesz a DRS használatát illetően

A 2011-es Formula-1-es szezon 12-dik állomásaként megrendezésre kerülő Belga Nagydíjjal kapcsolatban ismét egyedi elbírálás született a DRS használatát érintően. Mindamellett,...

A tűzálló versenyzői overál
A tűzálló versenyzői overál (Videó)

A Formula-1-es pilóta számára a versenyzői overál tulajdonképpen egy második bőrrétegként funkcionál. Az öltözék rendkívül könnyű, és ami még ennél...

Pálya animáció (Belga Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Belga Nagydíj, 2011 (Videó)

Mindamellett, hogy a Formula-1 2011-es versenynaptárában igazán modern pályák is helyet kaptak, a régi klasszikusok közül a Spa-Francorchampsban megrendezésre kerülő...

Close