Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Renault aerodinamikai teszttel készült a silverstone-i futamra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Renault aerodinamikai teszttel készült a silverstone-i futamra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,538
Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01)

A kipufogógázzal „fújt” diffúzor használatának korlátozása kapcsán elvégzett módosítások próbatétele volt az elsődleges feladat a teszt során. © Lotus Renault GP

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon kilencedik állomásaként megrendezésre kerülő Angol Nagydíjat megelőzően a Lotus Renault GP alakulat aerodinamikai tesztet végzett. A felkészülésen Bruno Senna közreműködésével hajtották végre az előre eltervezett feladatokat, amelyre július 1-én, Duxfordban került sor. A helyszín már nem volt ismeretlen a csapat és a brazil pilóta számára, hiszen legutóbb május 13-án a barcelonai futamra kidolgozott felkészülési program keretein belül végeztek ugyan itt hasonló tesztet.

A Formula-1 jelenlegi sportszabályzata igencsak szigorúan rendelkezik a szezon közben elvégezhető tesztekkel kapcsolatban. A csapatok ugyanis nem tesztelhetnek zárt versenypályán, így az új aerodinamikai-, illetve mechanikai elemeket leginkább a nagydíjak szabadedzésein, vagy a szabályzatban meghatározott egyenes pályaszakaszon tehetik próbára, évente négy alkalommal, mindössze 50 kilométeren.

Ennek megfelelően a Lotus Renault GP csapat hivatalos tesztpilótája, Bruno Senna közreműködésével ún. egyenesvonalú tesztet végzett Duxfordban, ahol elsősorban az Angol Nagydíjtól életbe lépő, a kipufogógázzal „fújt” diffúzorok használatának korlátozásából eredően elvégzendő módosításokat tették próbára.

Mint ismeretes, a Renault csapat az idei évben meglehetősen szokatlan kivitelű kipufogórendszerrel látta el az R31-es konstrukciót. A kipufogórendszer kivezetését ugyanis az autó egyik legalacsonyabb pontjára, az oldalsó kocsiszekrény elé helyezték el, a hűtőpanelek előtti légbeömlő nyílások alatt. A kipufogón keresztül kiáramló forró égéstermék egy része így az autó padlólemeze alá kerülve elhalad az autó tengelyvonalában lévő alacsonyabb pontra épített padlólemez mentén, és végighaladva a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákon át, majd kilépve a hátsó légterelő szárny mögé, növeli a versenyautó menetstabilitását, a meleg levegő által a padlólemezre kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően. A teszt alkalmával egy továbbfejlesztett kipufogórendszert vizsgált a csapat – amelynek a kivitele hasonlít a mezőny azon csapatainak megoldásaihoz, akik eddig is alkalmazták a kipufogógázzal „fújt” diffúzor előnyét -, amelyhez egy átalakított diffúzort építettek be az R31-es autóba.

Mindezek mellett további áramlástani vizsgálatok is szerepeltek a napi programban. Az angliai futamra történő felkészülés során ugyanis egy új hátsó légterelő szárnyat is próbára tettek, de pályára vittek továbbá egy továbbfejlesztett első szárnyat is.

 

Képgaléria:

Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01) Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01) Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01) Bruno Senna (Lotus Renault GP, Duxford teszt, 2011.07.01)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pálya animáció (Angol Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Angol Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es évben is Silverstone-ban, az egykori Angol Királyi Légierő által használt repülőtéren kerül megrendezésre a Formula-1 Angol Nagydíja. A...

Formula-1-es kormányrúd (2011)
Az F1-es kormányrúd

Egy olyan sportban, mint a Formula-1, ahol minden egyes másodperc számít, és a rajtrács első helyéről, valamint a középmezőnyből elrajtoló...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Mi várható az új aerodinamikai szabálytól?

Az elmúlt napokban végre tisztázódtak a Formula-1-et érintő új motorszabályok körüli kérdések, és az FIA hivatalosan is bejelentette az új...

Close