Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Red Bull Racing 2013-tól is számít a Renault-ra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Red Bull Racing 2013-tól is számít a Renault-ra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.29. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,174
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)

A Red Bull Racing csapat vezetősége a 2012-es évet követően is a Renault motorjaival képzeli el a folytatást. © Red Bull Racing

A Red Bull Racing és a csapat motorbeszállítója, a Renault között 2007 óta van szoros együttműködés, amikor az energiaitalosok RB3-as konstrukciójában kapott helyet először a francia gyár által összeállított lóerő-forrás. A Red Bull Racing tulajdonosa, Dietrich Mateschitz számára hamarosan tető alá kell hoznia a csapata jövőjét jelentősen befolyásoló újabb szerződést, hiszen a Renault-val megkötött jelenlegi kontraktus a 2012-es évben le fog járni.

Az elmúlt évben szerzett világbajnoki címük és az azóta is töretlen szárnyalásuk láttán egyáltalán nem meglepő, hogy Mateschitz úr a következő években is a francia gyártóval képzeli el a közös munkát. A csapat igazgatója elmondta, hogy nemcsak a 2013-as szezonban, hanem azt követően is a Renault által gyártott motorokat kívánják majd használni. Mindamellett, hogy az elmúlt időszakban a csapat részéről elhangzott az is, hogy akár saját erőforrás építésére is hajlandóak lennének, mára a csapattulajdonos elvetette ezt az ötletet. Bár hozzá kell tennem, hogy ezt leginkább a tavalyi és az azt megelőző idényben emlegette a vezetőség, amikor nem igazán voltak maximális módon megelégedve a Renault munkájával.

Mára viszont már teljesen más a helyzet. A 2010-es világbajnoki címmel a zsebben, és a töretlen sikerek, valamint a szinte folyamatos dobogós helyezések természetesen átformálták egykori álláspontjukat. Mint ismeretes, a 2014-es évre tervezett új motorszabály révén a KERS-sel kiegészített, 1.6 literes V6-os turbófeltöltős motorok érkeznek majd a Formula-1-be. Ezzel kapcsolatban pedig a Renault pozitívan vélekedik, amely további bizalomra adhat okot a Red Bull Racing számára.

A turbófeltöltővel ellátott lóerő-források tekintetében pedig a Renault-nak nem kis szerepe van, hiszen a franciák ismertették meg azt az autóversenyzés elit kategóriájával, amely a nyolcvanas években uralták a szériát.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Megnézném őket egy erősebb motorral,hogy vajon akkor mekkora előnyük lenne.

    • Szerző: Papp István | 2011.06.30. - 09:00

      Szia Speed!

      Már így is elég nagy előnyben vannak szerintem, főleg ha azt nézzük, hogy tavaly VB címet nyertek, és gyakorlatilag azóta is az élen vannak. Természetesen nem azt mondom, hogy technikailag nem lenne érdekes a dolog, de tartok tőle, ha egy valóban jóval erősebb (gondolom, hogy ezzel kapcsolatban a nagyobb motorteljesítményre utaltál) motort kapnának, és azt megfelelő hajtáslánccal, felfüggesztési móddal stb kiegészítenék (miért is ne lennének erre képesek), akkor az előnyük miatt érdektelenebbé válnának azon nézők szempontjából, akik az első helyekért valódi izgalmas pillanatokat szeretnének látni.

      A 2014-re tervezett új motorszabály szerintem érdekes lesz, legalábbis annak a hatása. Ha pedig mindez kiegészül majd az új aerodinamikai előírásokkal …

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Európa Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Rugalmas első légterelő szárny (+Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon nyolcadik fordulójaként megrendezett Európa Nagydíjon a McLaren csapata egy újabb aerodinamikai fejlesztéssel állt elő. Mindamellett,...

Kipufogó (Toro Rosso, Európa Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Továbbfejlesztett kipufogórendszer

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon nyolcadik fordulójaként megrendezett Európa Nagydíj előtt a Toro Rosso mérnökgárdája jó néhány kisebb-nagyobb módosítást végzett...

Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)
Formula1Tech Blog: Mi a véleményed az új motorszabály-tervezetről?

A legutóbbi szavazás alkalmával (Mi a véleményed az új motorszabály-tervezetről?) az FIA által bevezetni kívánt új motorszabályzattal kapcsolatban voltam kíváncsi...

Close