Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Red Bull mindenkit átvert a KERS-el | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Red Bull mindenkit átvert a KERS-el

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,155
Mark Webber (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.03.08)

A szombati melbourne-i időmérő után Vettel vasárnapi futamgyőzelme újabb meglepetést okozott, ugyanis KERS nélkül autózott a Red Bull Racing duója. © Red Bull Racing

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szombati időmérőjét követően az újságírók megrohanták a pole pozíciót megszerzett Sebastian Vettelt és csapatát, és a legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy használták-e a Red Bull-os pilóták a KERS-t, vagy sem.

A tegnapi interjúk során a csapat részéről senki sem adott ki pontos információkat, és válaszaikkal gondoskodtak arról, hogy továbbra is életben tartsák a nagyérdemű és a szakma kíváncsiságát. Egyes feltételezések szerint a Red Bull Racing egy teljesen egyedi kivitelű hibrid technológiát használ, amit kizárólagosan a rajt során használnak majd a pilóták, de akadtak olyan is, akik szerint az RB7-es konstrukciókban lévő KERS feltöltése nem az autó fékezése során megy végbe, hanem azt még a csapat garázsában megteszik.

És eljött a verseny napja, ahol választ kaptunk a kérdésre. De előtte menjünk egy kicsit vissza az eseményekben. Az 58 körös melbourne-i futam rajtját az élről indult Sebastian Vettel kiválóan kapta el, és már az első körben jelentős előnyre tett szert az őt követő ellenfele előtt. Dominanciáját mindvégig meg tudta tartani, és a futam utolsó körének teljesítését követően ő szelte át elsőként a célvonalat.

A díjátadó ceremóniát és a kötelező televíziós interjúkat követően a helyszínen tartózkodó újságírók természetesen feltették ismét a kérdést, hogy használták-e a KERS-t a verseny során.

Egyáltalán nem használtunk KERS-t a hétvégén. Ezt nem akartuk előre közölni senkivel sem, meg akartuk várni a rajtot.” – válaszolta a feltett kérdésre a Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner.

Nem akartunk semmiféle részletet sem közölni a futam előtt. A pénteki edzéseken még az autókban volt a rendszer, de egyáltalán nem voltunk megelégedve annak megbízhatóságával. Úgy gondoltuk, hogy a használatával túlzottan nagy rizikót vállaltunk volna, ezért kiszereltük azt mindkét autónkból.” – tette hozzá Horner.

Ez egy rendkívül komplex rendszer, így alaposan meg kellett fontolni, mit teszünk. A csapat nagyszerű munkát végzett a hétvége során, mind a pályán, mind pedig a Milton Keynes-ben lévő központunkban, de a rendszer megbízhatóságának növelése érdekében le kell vonnunk a konzekvenciákat.” – magyarázta a csapatvezető.

Azt tehát megtudhattuk, hogy a Red Bull pilótái nem használtak KERS-t a versenyen, ami még inkább növeli Vettel elsőségének értékét. A másik RB7-es konstrukcióval hazai közönség előtt indult Mark Webber viszont csak az 5-dik pozíciót tudta megszerezni, ami egy ilyen szinten álló csapatnál valljuk be, elég nagy kontrasztnak számít.

Mindamellett, hogy Horneréknek van még mit javítaniuk az elmondásuk szerint megbízhatóságból nem éppen kielégítő KERS rendszeren, azt is meg kell vizsgálniuk, hogy mi okozta a két pilótájuk közötti különbséget. Természetesen az ausztrál pilótának az év első futamán nyújtott teljesítménye alapján nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de mindenképpen ki kell elemezniük a történteket. Mert ezúttal nem teljesen érthető a Vettel és Webber között látott teljesítménybeli eltérés, amiért valljuk be, nem valószínű, hogy kizárólagosan a boxtaktikákban való eltérés a ludas.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
A Red Bull mindenkit átvert a KERS-el, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Módosított kipufogó (Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a tavalyi évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorításoknak köszönhetően a csapatoknak leginkább az autók...

Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Előrevezetett kipufogórendszer

Új év, új szabályok, és újabb fejlesztések. Ez elmondható a Lotus Renault GP alakulattal kapcsolatban is, miután a francia istálló...

Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, 3. szabadedzés, 2011.03.26)
Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj szombati eseményei

A téli tesztidőszakot, valamint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjének első két napját követően már kialakult némi kép a mezőnyben uralkodó...

Close