Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Red Bull akár saját motorral is indulhat 2013-ban | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Red Bull akár saját motorral is indulhat 2013-ban

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.01. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 893
Dietrich Mateschitz (Red Bull Racing, Jerez teszt, 2010.02.17)

A Red Bull kész szakítani a Renault-val, és akár a saját maguknak fejlesztett és épített motorokkal indulnának két év múlva. © Red Bull Racing

Ahogyan arról már korábban is értesülni lehetett, a WMSC decemberi jóváhagyásának köszönhetően ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba, ami azt jelenti, hogy a jelenleg használt 2.4 literes erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltős erőforrásokat használnak majd a csapatok, melyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 12.000 lesz majd.

Az új erőforrások a becslések szerint nagyjából 30…35%-kal kevesebb üzemanyagot fognak majd elégetni, és a környezettudatosság fokozásának érdekében energia-visszanyerő rendszerrel lesznek majd kiegészítve. Az FIA technikai szakemberei azt vallják, hogy ezen módosítások ellenére is tartani lehet majd a motorok jelenlegi teljesítményszintjét.

Az elfogadott új motorszabály tartalmazza továbbá, hogy a 2013-as évben mindössze öt, majd az azt követő szezonban pedig már csak négy erőforrást használhat büntetlenül a versenyző. Ezzel a megszorítással minden bizonnyal a környezetvédelmi előrelépések teljesítése mellett a költségtakarékossági szempontoknak is meg szeretnének felelni a szabályalkotók.

A két év múlva bevezetésre kerülő új motorregulák hatására a Red Bull Racing tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nem tartja elképzelhetetlennek, hogy 2013-tól mellőzni fogják a jelenleg általuk használt Renault erőforrásokat, és a milton keynes-i bázisú csapat akár a már ismert tárgyalási próbálkozások révén a Volkswagen motorjaival, vagy éppen a saját maguk által megépített „lóerő-blokkokat” fogják majd bevetni.

Készen állunk az együttműködésre, hogy egy igazán izgalmas projektnek lehessünk részesei, és nem zárkózunk el semmitől sem. Azt sem szeretném titkolni, hogy az elképzeléseink között szerepel többek között az is, hogy mi magunk fogjuk kifejleszteni a saját erőforrásunkat.” – nyilatkozta Mateschitz úr.

A csapattulajdonos által felvetett elképzeléssel kapcsolatban Christian Horner is pozitívan nyilatkozott. „Nagyon fontos, hogy minden lehetséges megoldást számításba vegyünk, és úgy gondolom, hogy ez Mateschitz úr egyik legnagyobb erénye. Az ilyen elkötelezettség nélkülözhetetlen a sikeres fejlődés érdekében.” – fejtette ki véleményét a Red Bull Racinget irányító szakember.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
A Red Bull akár saját motorral is indulhat 2013-ban, 4.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó felkészítése (Hispania Racing Team, Bahrain Nagydíj, 2010.03.12)
A 2010-es autóval kezdi majd a tesztelést a Hispania

Egyes információk szerint az elmúlt szezonban debütált Hispania Racing Team a 2010-es évben használt konstrukciójukkal fogja megkezdeni a téli tesztsorozatot,...

Adrian Newey (Red Bull Racing, 2010.11.16)
A Red Bull Racing a tavalyi autóra alapozza a fejlesztéseket

A Red Bull Racing alakulat technikai igazgatójaként tevékenykedő Adrian Newey egy korábbi nyilatkozatában már elmondta, hogy a 2011-ben életbe lépő...

Ross Brawn (Mercedes GP Petronas F1 Team, Japán Nagydíj, 2010.10.10)
Brawn élesen bírálta a Mercedes szimulátorát

A Mercedes Formula-1-es alakulatának vezetője egy korábbi nyilatkozatában elmondta, hogy a csapat pilótái által használt szimulátor nem éppen a mai...

Close