Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Pirellinek változtatnia kellene a gumik jelölési módján | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Pirellinek változtatnia kellene a gumik jelölési módján

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.29. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,067
Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Barcelona teszt, 2011.03.08)

A szezonnyitó futamon úgy tűnt, nem igazán hatékony a kemény keverékek ezüstszínű felirattal történő megkülönböztetése. © Pirelli

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően a Pirelli úgy nyilatkozott, hogy a futam előtt közzétett, a hatféle gumikeverék megkülönböztetésére kidolgozott színkódok nem igazán váltották be az előzetes reményeket.

Mint ismeretes, a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójaként jelen lévő olasz gyár a nézők és a televíziós közvetítések megfelelő tájékoztatásának reményében úgy kívánja jelezni, hogy az adott pilóta éppen milyen típusú gumiabroncson rója a köröket, hogy a gumik oldalfalán lévő Pirelli és PZero feliratokat keverékenként eltérő színnel festi fel. A melbourne-i futamon azonban sajnos beigazolódott, hogy versenytempó közben ezeket a jelöléseket, ill. színeket igencsak nehéz megkülönböztetni egymástól.

Az új gumijelölés éles próbáját követően szerzett tapasztalatok birtokában a Pirelli kijelentette, hogy fontolóra veszi a jelölési mód megváltoztatását. Az ausztrál versenyen leginkább a kemény keveréket jelölő ezüstszínű feliratokkal volt, amelyek a kerék gyors forgása közben nem igazán voltak láthatóak a gumiabroncs fekete alapszínén.

Megpróbálunk másmilyen jelölési rendszert találni, mivel leginkább jelenleg a fehér és az ezüstszínű feliratok okoznak gondot. Úgy vélem, hogy a sárga feliratokkal abszolút minden rendben volt, de az ezüst szinte összeolvadt a feketével.” – nyilatkozta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery.

A pilóták közül többek között a Williams brazilja, Rubens Barrichello volt az, aki szintén kifogásolta a Pirelli gumik színjelölését. Elmondása szerint nem igazán lehet egyértelműen megkülönböztetni, hogy ki melyik gumikeveréket használja a pályán.

Az idei szezon első versenyét követően tehát nem lehet kizárni annak a lehetőségét, hogy a Pirelli hamarosan új jelölési módot kell, hogy bevezessen. Véleményem szerint azonban az sem elképzelhetetlen, hogy már a soron következő malajziai futamra kitalálnak valamit, de az is lehet, hogy még várnak az esetleges módosítással.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)
A Sauber új diffúzorral készül a spanyol versenyre

Annak ellenére, hogy a Sauber alakulat végül világbajnoki pontok nélkül zárta a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, bizakodva várják az idény folytatását....

Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)
A Williams lemásolja a Red Bull Renault RB7-es kipufogóját

A Williams alakulat által kiadott információk szerint kiderült, a grove-i alakulat már javában dolgozik az FW33-as konstrukciók kipufogórendszerének átalakításán. Az...

Hátsó légterelő szárny (Sauber, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Sauberek melbourne-i kizárásának technikai háttere

A Sauber alakulat számára nem éppen az előzetes elvárásoknak megfelelően zárult a 2011-es szezon idénynyitó Ausztrál Nagydíja. Mindamellett, hogy a...

Close