Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Pirelli újra változtat a gumiabroncsok jelölésén | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Pirelli újra változtat a gumiabroncsok jelölésén

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,100
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)

A Maláj Nagydíjat követően újabb módosításra készül a Pirelli. Ezúttal a gumik oldalfalát fogják a már ismert színekkel befesteni a keverékek jobb megkülönböztetése érdekében. © Pirelli

Legutóbb a Maláj Nagydíjon változtatott a gumiabroncsok megkülönböztetésére szolgáló jelölési rendszerén a Pirelli, és két versenyt követően további módosítással készül az olasz gyártó.

Mint ismeretes, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon bebizonyosodott, hogy a Pirelli által a különböző gumikeverékek megkülönböztetésére használni kívánt külső megjelölések nem igazán bizonyultak jól láthatónak.

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítójaként jelen lévő olasz gyár a nézők és a televíziós közvetítések megfelelő tájékoztatásának reményében kezdetben úgy kívánta jelezni, hogy az adott pilóta éppen milyen típusú gumiabroncson rója a köröket, hogy a gumik oldalfalán lévő Pirelli és PZero feliratokat keverékenként eltérő színnel festették fel. A melbourne-i futamon azonban sajnos beigazolódott, hogy versenytempó közben ezeket a jelöléseket igencsak nehéz megkülönböztetni egymástól.

Az ausztrál versenyen leginkább a kemény keveréket jelölő ezüstszínű feliratokkal volt a gond, amelyek a kerék gyors forgása közben nem igazán voltak láthatóak a gumiabroncs fekete alapszínén. Éppen ezért a Pirelli a malajziai versenyhétvégétől kezdődően a színes feliratok mellett a gumiabroncsok peremén végigvezetett csíkot helyezett el, amelynek színe igazodik a keverék színjelöléséhez.

Az elmúlt hétvégén megrendezett Kínai Nagydíjat követően közölt hírek szerint azonban ez a fajta jelölés sem igazán látható megfelelően, ezért a Pirelli újabb változtatással készül a soron következő törökországi futamra. A rendelkezésre álló információk szerint az olasz gumigyártó ezúttal jóval drasztikusabb módon kívánja majd megjelölni a különböző keverékeket, ezért a gumik oldalfalát fogják majd befesteni a már ismert színekkel.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Fernando Alonso (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Monacóban veszélyes lehet a DRS használata

Kétségtelen, hogy a 2011-es évben bevezetett új technikai előírásoknak köszönhetően megjelent DRS az első három nagydíjat követően óriási népszerűségnek örvend....

Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)
Új kipufogórendszerrel készül erősíteni a Sauber

A Red Bull Renault versenyautóinak első légterelő szárnya mellett úgy tűnik ezúttal az RB7-es konstrukciók kipufogórendszere is felkeltette a rivális...

A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Mikor lesz végre tökéletes a Red Bull Renault-ok KERS-e?

A Formula-1-es mezőny a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünetre vonul vissza, mielőtt újra a közönség elé állnának Törökországban. Ez a...

Close