Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Pirelli jelene és jövője: Komoly fejlesztések várhatóak 2013-ra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Pirelli jelene és jövője: Komoly fejlesztések várhatóak 2013-ra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.10.07. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,853
Pirelli gumiabroncs (Magyar Nagydíj, 2012)

Az átmeneti gumiabroncs kivételével az összes többi keveréken módosít majd a Pirelli 2013-ra (Fotó: Pirelli)

A Formula-1-es világbajnoki szezon második felében a csapatok már elkezdték a fejlesztéseket a következő évre szánt konstrukciójukkal kapcsolatban, hiszen a technikai szabályzatban bevezetésre kerülő, már ismert változtatásokra, valamint az idei versenyeken felismert hibák, illetve hiányosságok maradéktalan kiküszöbölésére igencsak nagy hangsúlyt kell fektetni.

 

A csapatok mellett azonban a száguldó cirkuszt gumiabroncsokkal ellátó Pirelli is jelentős változtatásokra készül az általuk készített F1-es abroncsok tekintetében, amely minden bizonnyal jó néhány ismeretlen faktort jelent majd a csapatok számára. Mindamellett, hogy az alakulatok- és az olasz gyártó mérnökei folyamatosan kapcsolatban állnak egymással, a gumiabroncsokban bevezetésre kerülő strukturális, vagy akár összetételbeli módosítás esetén minden egyes apró momentumot figyelembe kell venniük az F1-es szakembereknek, hogy az új, 2013-as versenyautók a lehető legjobban igazodjanak majd az új papucsok jellemzőihez.

 

A Pirelli az autóversenyzés elit kategóriájához történt csatlakozása óta azonban jó néhány technikai fejlesztést végzett már el annak érdekében, hogy a termékeikkel a csapatok elégedettségén túl minél látványosabb és izgalmasabb futamok kerüljenek lebonyolításra.

 

 

Visszatekintés a Pirelli 2012-re elvégzett fejlesztéseire

 

A Pirelli 2012-es gumiabroncsai (Abu Dhabi, 2012.01.25)

Az új összetételtől és a megváltozott peremezéstől 1 másodperc alá kívánták csökkenteni a gumiabroncsok közötti, körönként mérhető időkülönbséget. (Fotó: Pirelli)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli Abu Dhabiban tartott sajtótájékoztató keretén belül ismertette az év elején a 2012-es szezonra szóló terveit, ahol bemutatták a száguldó cirkusz számára készített új gumiabroncsokat is. Az olasz gyártó a 2011-es szezonhoz hasonlóan idénre is azt tűzte ki legfőbb célul, hogy olyan összetételű és karakterisztikájú papucsokkal lássa el a mezőnyt, amelyekkel még izgalmasabbá tudják tenni a nagydíjakat.

 

A Pirelli módosított a gumiabroncsok kivitelén, amelynek köszönhetően a kisebb rádiusszal rendelkező peremezéssel nagyobb futófelületet, és egyúttal jobb tapadási jellemzőket alakítottak ki. Ez utóbbival kapcsolatban szorosan összefügg a gumik összetételében eszközölt kisebb változtatások is.

 

A lágyabb összetételű gumiktól több előzést, és ebből eredően látványosabb futamokat remélt a gyártó. A 2012-es évben szintén négy különböző gumikeverékkel látják el a csapatokat, és az abroncsok összetételében elvégzett változtatásoknak köszönhetően az 1.5 másodperces körönkénti különbség helyett mindössze 0.8 másodperces differenciát tűzött ki célul a Pirelli. Ennek érdekében a kemény, a közepesen kemény és a lágy gumiabroncsok keverékein végeztek el módosításokat, míg a szuperlágy gumik specifikációja a 2011-es verzióhoz képest nem változott.

 

A gumiabroncsok szerkezetével és összetételével kapcsolatban elvégzett fejlesztések mellett a keverékek színjelölése sem maradt érintetlen. Annak érdekében, hogy a nézők jobban meg tudják különböztetni az egyes gumitípusokat, a tavalyi évben a különböző gumikeverékeket más-más színkódokkal látták el. Ezek a 2012-es szezonban nem változtak ugyan– vagyis a piros a szuperlágy, a sárga a lágy, a fehér a közepes, az ezüst pedig a kemény gumikat jelöli -, viszont a jobb kontraszt érdekében a csíkozás és a feliratok méretét megnövelték. A felsorolásból természetesen az esős időjárási viszonyokra tervezett kerekeket sem lehet kihagyni: a vizes aszfaltra szánt gumiabroncs kék, míg az átmeneti, vagy angol szóval élve az intermediate gumik pedig zöld színjelölést kaptak.

 

 

Mi várható a 2013-as szezonra vonatkozóan?

 

Az idei évben a csapatok több ízben is hangot adtak azon véleményüknek, miszerint a Pirelli 2012-es gumikeverékei meglehetősen szűkre szabott, mindössze 5…8°C-os hőmérsékleti-, illetve működési tartományban viselkednek a leghatékonyabban, amely nemcsak azok használatát, hanem a versenyautók beállításait sem igazán könnyíti meg. Éppen ezért a gyártó motorsport részlegének vezetője, Paul Hembery bejelentette, hogy a 2013-as évre vonatkozóan jelentős változtatásokat fognak végrehajtani a jelenleg alkalmazott F1-es gumiabroncsok tekintetében.

 

A szakember elmondása szerint az átmeneti időjárásra tervezett, zöld színkóddal illetett gumiabroncs kivételével az összes többi keverék kisebb-nagyobb változtatásokon fog majd átmenni, amelynek az elsődleges célja az lesz, hogy az előzetesen említett üzemi tartományt valamelyest tágabb határok közé állítsák be.

 

Az tehát már szinte biztosra vehető, hogy a Pirelli módosítani fog a gumiabroncsok összetételén, de annak a lehetősége sem zárható ki, hogy azok profilja sem marad majd teljes mértékben érintetlen. A nagyobb tapadási felület érdekében módosított peremezés tehát úgy tűnik további változtatásokat vonhat maga után, amelyek között vélhetően a nagyobb teherbírás, és az olyan extrém helyzetekben, mint például a hirtelen irányváltoztatások, vagy a kanyarokból történő kigyorsítások során keletkező hatalmas oldal- és hosszirányú terhelésekkel szembeni jobb ellenálló képesség is szerepelni fog.

 

A Pirelli gumikkal kapcsolatban tervezett 2013-as fejlesztések pontos részletei egyelőre még nem ismertek ugyan, de amit biztosra lehet venni, hogy a gumik szerkezeti kialakításában, illetve azok összetételében tervezett mindennemű fejlesztés újabb extra kihívások elé állítják majd a csapatokat az autók beállításai, valamint azok menetjellemzői, és a pilótákat pedig az autók vezethetőségére nézve egyaránt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A Ferrari szélcsatornája (Ferrari, 2012)
Továbbra is küszködik a fejlesztésekkel a Ferrari

Az elmúlt hónapokban a Ferrari alakulat több ízben is hangot adott aggodalmának, miszerint nem igazán az előzetes elvárások szerint teljesít...

Előzési zóna (Japán Nagydíj, 2012)
A suzukai pálya célegyenesében lesz használható a DRS

A 2012-es világbajnoki idény 15-dik állomásaként megrendezésre kerülő Japán Nagydíjjal kapcsolatban az FIA meghatározta a DRS használatának pontos helyét. A...

Lépcsős kialakítású orrkúp (Ferrari, F2012 bemutató, 2012.02.03)
Változhat az orrkúpok kialakítása 2013-ban

Az elmúlt napokban tett bejelentés szerint a következő szezonban kisebb módosítást lehet majd elvégezni a versenyautók orrkúpjának kialakításával kapcsolatban, miután...

Close