Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.08.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 5,292
Pirelli gumiabroncsok (Spanyol Nagydíj, 2013)

A közepes keménységű- és a kemény gumiabroncsok lesznek leginkább terítéken a magyar futamot követő három nagydíjhétvégén (Fotó: Pirelli)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója hivatalosan is közzétette, hogy melyik gumikeverékeket biztosítja majd a csapatok számára a soron következő három futamon.

 

Az egy hét múlva megrendezésre kerülő Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps versenypályára a 2012-es idényben is használt keverékekhez hasonlóan az olasz gyártó ezúttal is a kemény- és a közepes keménységű gumiabroncsokat fogja magával vinni.

 

A belgiumi megmérettetést követően a mezőny az Olasz Nagydíj helyszínére fog látogatni, ahol a spái helyszínhez hasonlóan szintén a kemény- és a közepes keménységű abroncsok szolgálják majd a csapatokat, míg az azt követő Szingapúri Nagydíj már újabb változást hoz majd a mezőny számára. A Pirelli ugyanis a 2013-as szezonra tervezett keverékeiből az utcai helyszínre az Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan a közepes keménységű keverékek mellé a piros színjelölésű szuperlágy gumiabroncsokat adja majd.

 

A Pirelli P Zero szuperlágy gumiabroncs – amely 85…110°C-os működési tartománnyal rendelkezik – a lágyabb összetételének köszönhetően az előző évi specifikációhoz képest jobb teljesítményt képes nyújtani, és ezzel együtt a termikus degradáció tekintetében is jobb eredményt produkál. A módosított specifikációnak köszönhetően a gumiabroncs megfelelő tapadásához szükséges hőmérséklet eléréséhez kevesebb időre van szükség. Ez a gumitípus ideális választás azokra a versenypályákra, amelyekre a lassabb sebesség, és az intenzívebb irányváltások a jellemzőbbek, mint amilyen a szingapúri aszfaltcsík.

 

A közepes keménységű, fehér színjelölésű gumiabroncs a szuperlággyal ellentétben 90…115°C közötti működési tartományt mondhat magáénak, ezért azokra a versenyhelyszínekre igazán optimális választás, ahol viszonylag alacsonyabb a környezeti hőmérséklet.

 

A narancssárga színkóddal ellátott kemény gumiabroncs – amely sokkal inkább a 2012-es közepes keménységű keverékkel elért menetteljesítményt képes biztosítani – 110…135°C közé tehető működési tartománnyal jellemezhető, amely leginkább a melegebb, és a gumiabroncsok szempontjából nagyobb igénybevételt jelentő versenyhelyszíneken alkalmazható eredményesebben.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault RS34 turbófeltöltős F1-es motor 2014-re (Viry-Chatillon, 2013.02.27)
A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága

A 2014-es szezon számos technikai változást tartogat a Formula-1 számára. Mint az már ismeretes, ezek közül az egyik legjelentősebb a...

Oldalsó gyűrődési zóna (Lotus, Magyar Nagydíj, 2013)
Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban

Mindazonáltal, hogy a Formula-1 2014-es idénye számára az egyik legjelentősebb technikai szabálymódosításnak köszönhetően a jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok...

Médiaközpont (Bahreini Nagydíj, 2013)
Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen

A Formula-1 köztudottan az autóversenyzés felső kategóriájába sorolható, a csapatok és a pilóták által képviselt profizmus, és nem utolsó sorban...

Close