Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Pirelli bemutatta a 2012-es abroncsokat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Pirelli bemutatta a 2012-es abroncsokat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.01.25. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,776
A Pirelli 2012-es gumiabroncsai (Abu Dhabi, 2012.01.25)

Az új összetételnek és a megváltozott peremezésnek köszönhetően akár 1 másodperc alá is csökkenhet a gumiabroncsok közötti, körönként mérhető időkülönbség. © Pirelli

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli Abu Dhabiban tartott sajtótájékoztató keretén belül ismertette a 2012-es évre szóló terveit, és egyúttal bemutatták a száguldó cirkusz számára készített új gumiabroncsokat is. Az olasz gyártó a tavalyi szezonhoz hasonlón idén is azt tűzte ki legfőbb célul, hogy olyan összetételű és karakterisztikájú papucsokkal lássa el a mezőnyt, amelyekkel még izgalmasabbá tudják tenni a nagydíjakat.

Ahogyan arról már korábban is hallani lehetett, a Pirelli módosított a gumiabroncsok kivitelén, amelynek köszönhetően a kisebb rádiusszal rendelkező peremezéssel nagyobb futófelületet, és egyúttal jobb tapadási jellemzőket alakítottak ki. Ez utóbbival kapcsolatban szorosan összefügg a gumik összetétele is, amelyet illetően a Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera szintén további változásokról számolt be.

A lágyabb összetételű gumiktól több előzést, és ebből eredően látványosabb futamokat remél a gyártó. A 2012-es évben szintén négy különböző gumikeverékkel lesznek ellátva a csapatok, de az előzetes remények szerint az abroncsok összetételében elvégzett változtatásoknak köszönhetően az 1.5 másodperces körönkénti különbség helyett mindössze 0.8 másodperces differenciát jósol a Pirelli. Ennek érdekében a kemény, a közepesen kemény és a lágy gumiabroncsok keverékein végeztek el módosításokat, míg a szuperlágy gumik specifikációja a 2011-es verzióhoz képest nem változtak.

Mint ismeretes, annak érdekében, hogy a nézők jobban meg tudják különböztetni az egyes gumitípusokat, a tavalyi évben a különböző gumikeverékeket más-más színkódokkal látták el. Ezek a 2012-es szezonban nem fognak ugyan megváltozni – vagyis a piros a szuperlágy, a sárga a lágy, a fehér a közepes, az ezüst pedig a kemény gumikat jelöli majd -, viszont a jobb kontraszt érdekében a csíkozás és a feliratok méretét meg fogják növelni. A felsorolásból természetesen az esős időjárási viszonyokra tervezett kerekeket sem lehet kihagyni: a vizes aszfaltra szánt gumiabroncs kék, míg az átmeneti, vagy angol szóval élve az intermediate gumik pedig zöld színjelölést kapnak majd.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autók felkészítése (Hispania Racing Team, Maláj Nagydíj, 2011.04.07)
Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (3. rész)

A soron következő 2012-es Formula-1-es szezon jó néhány területen jelent majd újdonságot a csapatok és a versenyzők számára egyaránt. Az...

A Formula-1-es autó idegrendszere
A Formula-1-es autó idegrendszere

Az F1-es versenyautóban található vezetékhálózatot egy kis képtársítás útján talán az emberi test meglehetősen szövevényes idegrendszeréhez lehetne hasonlítani. Az autót...

Készülődés a garázsban (Scuderia Toro Rosso, Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (2. rész)

A soron következő 2012-es Formula-1-es szezon jó néhány területen jelent majd újdonságot a csapatok és a versenyzők számára egyaránt. Az...

Close