Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A monacói futamig ismertek a választott gumitípusok | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A monacói futamig ismertek a választott gumitípusok

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.04.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,297
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

A szuperlágy gumik Monte Carlóban jutnak szerephez először 2012-ben. © Pirelli

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítójaként jelenlévő Pirelli hivatalosan is bejelentette azon keverékeit, amelyeket a kínai futamhétvégét követő három versenyen a csapatok rendelkezésére fog majd bocsátani.

Ennek megfelelően a Bahreini Nagydíjnak otthont adó sakhíri versenypályán az ausztrál és a kínai helyszíneken is használatos közepes keménységű és lágy keverékű gumiabroncsokon róhatják majd a pilóták a köröket.

A május 13-i hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíj helyszíne a korábbi évek tapasztalatai szerint jelentős mértékben igénybe veszi a gumiabroncsokat, így ennek megfelelően, valamint a futam izgalmait fokozó, változatosabb stratégiák érdekében az olasz gyártó a kemény- és a lágy gumikkal látja majd el az egyes csapatokat.

A Formula-1 számára különleges jelentőséggel bíró monacói futam igencsak egyedinek mondható kihívásokat tartogat a pilóták és a technika számára egyaránt. A szűk utcai szakaszokból álló aszfaltcsíkon a 2012-es évben először mutatkozhat be a Pirelli szuperlágy gumija, amely mellett a barcelonai pályához hasonlóan a lágy összetételű keverékek lesznek még jelen.

Mint ismertes, a Pirelli az idei évre vonatkozóan több kisebb-nagyobb fejlesztést végzett a 2011-es szezonban alkalmazott típusokhoz képest. Mindamellett, hogy az egyenletesebb kopási jellemzők és a nagyobb tapadási felület biztosítása érdekében csökkentették a peremezés méretét, a keverékek összetétele sem maradt változatlan. A lágyabb összetételű gumiktól több előzést, és ebből eredően látványosabb futamokat remél a gyártó, és az abroncsok összetételében elvégzett változtatásoknak köszönhetően az 1.5 másodperces körönkénti különbség helyett mindössze 0.8 másodperces differenciát vár a Pirelli. Ennek érdekében a kemény, a közepesen kemény és a lágy gumiabroncsok keverékein végeztek el módosításokat, míg a szuperlágy gumik specifikációja a 2011-es verzióhoz képest nem változott.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)
Új technikai vezetőt kapott a HRT

A Formula-1 2012-es mezőnyének kis csapata, a Hispania Racing Team változást jelentett be a szervezeti felépítésüket illetően. Miután a spanyol...

A silverstone-i pálya célegyenese (Angol Nagydíj, 2011)
Újabb fejlesztések a silverstone-i pályán

Ahogyan a pilóták többségének szinte évről-évre meg kell küzdeni azért, hogy a következő szezonban is versenyzői üléshez jussanak a királykategóriában,...

Új oldaldoboz és kipufogórendszer (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2012.03.03)
A repüléstan és a Formula-1 kapcsolata 2012-ben

A Formula-1-et figyelemmel kísérők minden bizonnyal már hallottak a repülőgépek és az F1-es autók közötti összefüggésekről és hasonlatokról, amelyek hátterében...

Close