Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A monacói alagútban nem lehet használni a DRS-t | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A monacói alagútban nem lehet használni a DRS-t

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,210
Előzési zóna (Monacói Nagydíj, 2011)

Az alagútban a szabadedzéseken és az időmérő alatt sem lehet használni a DRS rendszert. © FIA

A versenyhétvégét megelőző napokban pont került az állítható hátsó szárny monacói használatával kapcsolatos, hetek óta tartó huzavona végére. Az idei szezonban bevezetett, előzést segítő Légellenállást Csökkentő Rendszert a legtöbb versenyző a teljes hétvégére nézve mellőzni szerette volna, miután véleményük szerint a szűk utcai versenypályán nehezen lehet kihasználni a rendszer nyújtotta előnyöket, és elmondásuk szerint akár még potenciális balesetveszélyt is jelenthet a nem megfelelő módon történő használata.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting viszont nem értett egyet a pilóták aggodalmával, így nem fogadta el a teljes tiltásra vonatkozó kérelmüket. A Nemzetközi Automobil Szövetség végül a versenyzők véleményét is figyelembe véve egy kompromisszumos megoldást dolgozott ki, aminek megfelelően a monacói pálya leghíresebb pontján, az alagútban az egész hétvégén tilos lesz a DRS használata. Indoklásukban többek között az is szerepelt, hogy a poros aszfalton könnyen megcsúszhatnak a kisebb leszorító erővel rendelkező autók.

A pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny a Monacói Nagydíj szabadedzésein és az időmérőn a pálya minden más pontján használható lesz, a versenyre vonatkozóan pedig a célegyenesben lesz a kijelölt előzési zóna.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Nem módosítottak a 2013-as motorszabályon

A legutóbbi Spanyol Nagydíj hétvégéjén a Formula-1-es motorszállítók és a Nemzetközi Automobil Szövetség között újabb egyeztetés zajlott le a 2013-as...

Fernando Alonso (Ferrari, Török Nagydíj, 2011.05.20)
Az új hátsó szárny mellőzésére kényszerült a Ferrari

A Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésén a Ferrari csapat egy-két új tervezésű, illetve továbbfejlesztett hátsó légterelő szárnyat is pályára vitt. Köztük...

Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: A hátsó szárny rezonanciájának csökkentése

A Lotus és a Red Bull Racing alakulat versenyautóin lévő megoldáshoz hasonlóan a Ferrari által a Spanyol Nagydíjra elhozott hátsó...

Close