Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Mercedes és a McLaren lemásolja a Renault kipufogóját | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Mercedes és a McLaren lemásolja a Renault kipufogóját

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.02.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,306
Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Valencia teszt, 2011.02.01)

A Mercedes alakulat is felismerte a jelentőségét a Lotus Renault GP által kifejlesztett kipufogó rendszernek. © Mercedes GP Petronas F1 Team

Egyes híresztelések szerint már vannak olyan csapatok, akik a Renault által kifejlesztett megoldáshoz hasonló, előretolt kipufogó-rendszerrel próbálkoznak a közeljövőben.

Ahogyan arról már egy korábbi cikkben olvashattak, a Lotus Renault R31-es kipufogó-végződése szokatlan módon az oldalsó kocsiszekrény előtt lett kivezetve. A radikálisan új megoldás előnye, hogy a kipufogó végén kiáramló forró gáz a versenyautó padlólemeze alatt az ott kialakított légcsatornákon keresztül továbbáramlik a diffúzor irányába, növelve ezzel a szívóhatást, ill. az autóra ható leszorító erő nagyságát.

Feltételezések szerint a McLaren alakulat is dolgozik már a Renault-hoz hasonló megoldáson, és nagy valószínűséggel a wokingiak MP4-26-os versenyautóján hamarosan meg is jelenik majd az áttervezett kipufogórendszer.

A Renault által korábban kiadott nyilatkozatból kiderült, hogy az újítás komoly aerodinamikai előnyt jelent a versenyautó egészére nézve, így egyáltalán nem lehet azon csodálkozni, hogy a Mercedes GP technikai vezetőjének, Ross Brawn-nak a figyelmét is felkeltette mindez. „Helyes irányba tart a Renault, és a mi csapatunk is dolgozik egy ahhoz hasonló megoldáson.” – nyilatkozta Brawn.

A 2011-es évre kidolgozott technikai szabályzatnak megfelelően az idei szezonban a csapatoknak már nem lehet az elmúlt évben „slágerterméknek” számított F-csatornát és az ún. Emeletes diffúzorokat alkalmazni, de mint ahogyan azt a Renault merész fejlesztése is igazolja, máris születőben van az újabb csodafegyver.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Vitaly Petrov (Lotus Renault GP, Valencia teszt, 2011.02.01)
Bízik a Renault a radikális kipufogójában

A Lotus Renault GP nem kis feltűnést keltett az R31-es konstrukciójuk kipufogó-rendszerével kapcsolatban, melynek végződését szokatlan módon az oldalsó kocsiszekrény...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
A Williams is igénybe vette a Toyota segítségét

Egy korábbi cikkben már olvashattak arról, hogy a Ferrari csapata a 2011-es évre szánt versenyautójuk minél gyorsabb és hatékonyabb fejlesztésének...

Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)
Nem kínlódnak tovább a KERS-sel a Lotus mérnökei

A soron következő évben új néven, Team Lotusként induló alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-es technikai szabályok adta lehetőségek...

Close