Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A McLarennél ellenzik a mozgatható hátsó szárnyat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A McLarennél ellenzik a mozgatható hátsó szárnyat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,120
Martin Whitmarsh (McLaren Mercedes, Koreai Nagydíj, 2010.10.22)

A wokingi gárda csapatvezetője szerint a 2011-ben bevezetésre kerülő menetközben állítható hátsó szárny előnyei kétségesek. © Vodafone McLaren Mercedes

A 2011-ben bevezetésre kerülő technikai szabálymódosítások igencsak megoszló véleményeket vált ki a csapatok körében. Ilyen például a pilóta által menet közben állítható hátsó légterelő szárny témaköre is, amelyet ezúttal a McLaren Mercedes alakulat vezetője, Martin Whitmarsh is negatívan jellemez.

Whitmarsh elmondása szerint ugyanis az előzések megkönnyítésére bevezetett újítás sokkal inkább egy tesztelem lesz majd, mintsem egy valódi eszköz az FIA által felvetett ötlet megvalósítására.

Az elmúlt napokban a Lotus Renault GP színeiben versenyző Nick Heidfeld is aggodalmának adott hangot, miszerint a KERS ismételt visszatérése, és a szóban forgó, új rendszer szerint használatos hátsó légterelő szárny miatt a versenyautó kormánykereke az egyre több nyomógomb miatt olyan bonyolulttá vált, hogy az már túlságosan is megosztja a pilóták figyelmét. Ezt vallja a McLaren csapatvezetője is, aki szintén aggódik amiatt, hogy ezen komplex rendszerek használata miatt romolhat a versenyző vezetésre irányuló koncentrációja, ami akár balesetveszélyes szituációkat is eredményezhet.

Véleményem szerint kissé komplikált lett az új rendszer, ami nemcsak könnyebbé, de akár nehezebbé is teheti majd az előzéseket. Minden bizonnyal további finomításokra lesz majd szükség, éppen ezért úgy gondolom, hogy jelenleg csak tesztelni tudjuk a rendszert, és nem igazán építhetünk annak esetleges előnyeire.” – nyilatkozta Martin Whitmarsh.

A mezőny többi résztvevője közül eddig még a Red Bull Racing hallatta kritikus véleményét az új hátsó szárnyakkal kapcsolatban, míg a többi nagyobb csapat, mint például a Mercedes GP, vagy a Ferrari a téli tesztsorozatok alkalmával szép csendesen hajtotta végre a hátsó szárnyak próbájára irányuló feladatokat.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Technikai szabályváltozások 2011
Technikai szabályváltozások 2011-ben

A Formula-1-es világbajnoki sorozat 2011-es szezonja jó néhány technikai szabályváltozást hoz a sport számára. A csapatok közül már mindenki bemutatta...

Jenson Button (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)
Kudarcot vallott a McLaren kipufogórendszere

Aki figyelemmel kísérte a Formula-1-es csapatok téli tesztidőszakát, annak minden bizonnyal nem hat újdonságként, hogy a McLaren Mercedes alakulat munkáját...

Kormánykerék (Ferrari, Koreai Nagydíj, 2010.10.23)
Balesetet okozhat a bonyolult Formula-1-es kormány?

Az elmúlt időszakban Rubens Barrichello mellett több pilóta is hangot adott véleményének, miszerint a 2011-es évben életbe lépett új technikai...

Close