Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A McLarennek tetszik a Williams FW33-as hátsó része | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A McLarennek tetszik a Williams FW33-as hátsó része

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.02.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,315
McLaren Mercedes MP4-26 bemutató (McLaren Mercedes, Berlin, 2011.02.04)

A wokingi istálló számára is feltűnt a Williams új autójának alacsony építésű differenciálművét rejtő, különlegesen kialakított hátsó traktusa. © Vodafone McLaren Mercedes

A Williams istálló azon csapatok közé sorolható, amelyik egy alaposan letisztult vonalvezetésű és felépítésű versenyautót készített a soron következő 2011-es szezonra.

A Williams FW33-as konstrukciójának szokatlan külsejét fokozza, hogy a burkolati elemek tulajdonképpen már a hátsó kerekek előtt véget érnek, ami kissé csupasz hatást kölcsönöz viselőjének. A grove-i csapat elmondása szerint ennek a hátterében az áll, hogy mérnökeik a Formula-1 eddigi legkisebb méretű sebességváltóját építették be.

A 2011-es évben életbe lépett új technikai szabályok értelmében ugyanis nem lehet tovább használni a tavalyi évben nagy sikert aratott dupla diffúzort, melynek hatására az autó hátsó részét teljesen letisztították, egészen a hátsó légterelő szárny alsó összekötő eleméig. Az ott lévő területet teljes egészében szabadon hagyták a Williams mérnökei, és magasabb pontra emelték a hátsó kerékfelfüggesztés felső trapézkarját és a nyomórudat egyaránt, melynek köszönhetően ún. Z-karos elrendezést alakítottak ki.

A McLaren csapat szemfüles szakemberei felfigyeltek a rivális csapatnál alkalmazott újításokra, de a wokingiak ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ezen technikai megoldások részletei nem igazán világosak számukra.

Rendkívül érdekes megjelenésű a Williams versenyautóinak hátsó traktusa, amely vélhetően az alacsonyabb pontra épített differenciálműnek és a hátsó légterelő szárny alsó összekötő elemének alacsonyabb pontra történt beépítéséből is adódik. Nem igazán vagyunk tisztában azzal, hogyan tudták elérni mindezt.” – nyilatkozta Jonathan Neale.

Műszaki szempontból tekintve elmondható, hogy nem túlságosan nagy feladat szűkre szabni az autó váltóművét, viszont a jelentkező mechanikai terheléseket és az erőátviteli rendszerhez való illesztési módot mindenképpen figyelembe kell venni, ill. össze kell mindezeket hangolni. A Formula-1-es sebességváltók tekintetében a váltómechanizmus részét képező körmös kapcsolók kialakításánál és azok működési módjánál lehet előnyöket szerezni a legkönnyebben a méretcsökkentés tekintetében.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Fernando Alonso (Ferrari, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Ferrari egyetért az előzési zóna ötletével

A Ferrari alakulat egyetértését fejezte ki az FIA azon ötletével kapcsolatban, miszerint a hamarosan induló szezonra bevezetett, menetközben állítható hátsó...

Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)
A Williamsé a legkisebb sebességváltó

A 2011-es szezonra tervezett versenyautók közül néhány igen meglepő technikai újítást is tartalmaz. A Williams alakulat által megépített FW33-as konstrukció...

Nico Rosberg (Mercedes GP Petronas F1 Team, Japán Nagydíj, 2010.10.10)
Előzési zónák várnak a pilótákra

Egyes hírforrások beszámolója szerint, a Nemzetközi Automobil Szövetség a héten fogja tájékoztatni a csapatokat arról, hogy a szezon első négy...

Close