Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A McLaren F-csatornája kapta az év innovációja elismerést | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A McLaren F-csatornája kapta az év innovációja elismerést

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,943
McLaren Mercedes MP4-25 F- csatorna (McLaren Mercedes, Bahreini Nagydíj, 2010.03.14)

A McLaren csapat a 2010-es Bahreini Nagydíjon alkalmazta versenyen először az F-csatornát, melyet később több csapat is átvett. © Vodafone McLaren Mercedes

A McLaren alakulat által kifejlesztett és bevezetett F-csatorna kapta az év leginnovatívabb újításának kijáró elismerést az Autosport díjátadóján.

Az újítás hatását leginkább a hosszú egyenes szakaszok teljesítése során használták ki a pilóták úgy, hogy egy speciálisan kialakított extra légcsatorna segítségével – melyet a pilótafülkén keresztül tudtak kontrollálni – csökkenteni tudták a hátsó légterelő szárny légellenállásának mértékét, ami viszont pozitívan jelentkezett a végsebességben.

Az újítással első körben az volt a célunk, hogy az aerodinamikai mérnökeink fejéből kipattant, és talán egy kissé bohókásnak tűnt kialakítást életre keltsük, és nem utolsó sorban működőképessé varázsoljuk.” – nyilatkozta a McLaren 2010-es konstrukciójának tervezésében oroszlánrészt vállalt Tim Gross, aki a csapat aerodinamikai részlegének vezetőjével, Doug McKiernannal karöltve vehette át a díjat.

A wokingi gárda már a szezon előtti tesztsorozatok alkalmával pályára vitte a szokatlan formát öltött motorburkolati elemet, majd a mezőnyből elsőként a Sauber mérnökei koppintották le ellenfelük szerzeményét. A szezon végére azonban a kisebb csapatok kivételével gyakorlatilag már mindenki használta a McLaren által a Formula-1-ben meghonosított aerodinamikai kiegészítőt, ami viszont a 2011-es évben tiltólistára kerül, és helyét a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny fogja majd átvenni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Cosworth (Williams-Cosworth, 2006.10.07)
A Cosworth megoldotta a motorhibák okát

A Cosworth cég 2006-ban búcsúzott el a Formula-1-től, de az idei évben újra visszatért a száguldó cirkuszba, ahol a három...

Mike Gascoyne (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2010.08.27)
A Lotusnak oda kell tennie magát 2011-ben

A Lotus Racing alakulat technikai vezetője, Mike Gascoyne meglehetősen szókimondóan nyilatkozott saját csapatát illetően. Az ismert szakember ugyanis arra figyelmeztette...

Lucas di Grassi (Virgin Racing, Német Nagydíj, 2010.07.23)
A Virgin a CFD technológiával erősít

A Virgin Racing alakulat vezetője, John Booth elmondta, hogy teljes mértékben elégedett a Wirth Research CFD technológiájával, amelynek segítségével tervezték...

Close