Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.08.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 4,762
Jenson Button (McLaren, Belga Nagydíj, 2013)

A McLaren javítani kíván az MP4-28-as aerodinamikai egyensúlyán (Fotó: Vodafone McLaren Mercedes)

A Belga Nagydíjat követően a McLaren alakulat 65 ponttal a világbajnoki tabella ötödik helyén áll. A szezon következő állomása a sebesség templomának is nevezett monzai versenypálya lesz, ahol a spái futamhoz hasonlóan a csapatoknak ismét alacsony aerodinamikai leszorító erőt biztosító csomaggal kell majd pályára lépni.

 

A wokingi gárda az idei nagydíjak alkalmával több alkalommal is szembesült az MP4-28-as autók azon problémájával, amikor bizonyos helyzetekben jelentős mértékben megváltozik, illetve lecsökken az autó karosszériaelemein és légterelő szárnyain keletkező leszorító erő nagysága, a létrejövő aerodinamikai instabilitás hatására képes jelentős mértékben leromlani az autó menetdinamikai tulajdonsága.

 

Mint ismeretes, a Formula-1 sportszabályzata jelentős mértékben korlátozza az F1-es csapatok és pilóták szezon közbeni tesztlehetőségét. Mindezek mellett azonban az FIA meghatározott módon ugyan, de engedélyezi a promóciós eseményeken történő megjelenést és az úgynevezett egyenesvonalú tesztek elvégzését.

 

A legfrissebb információk szerint a McLaren tesztcsapata ezen a héten az olaszországi Vairanóba viszi magával az MP4-28-as konstrukcióját, ahol minden bizonnyal olyan aerodinamikai vizsgálatokra is sor fog kerülni, amelynek eredményéből már a soron következő Olasz Nagydíjon is szeretnének majd profitálni.

 

Az alacsony leszorító erőt követelő helyszíneken – mint amilyen a monzai pálya is – tehát a kis aerodinamikai tapadást biztosító beállítások és légterelő elemek kialakítása rendkívül kritikusak az elérhető teljesítmény szempontjából. Arról azonban nem szabad megfeledkezni, hogy mindezek kedvező hatásaira nem lehet számítani abban az esetben, ha nincs biztosítva a versenyautó kellő mértékű mechanikai tapadása, és a megfelelő beállításokkal biztosítható menetstabilitás, aminek a fékezések alkalmával is nagy jelentősége van.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Williams, Belga Nagydíj, 2013)
Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny

Az olyan kis aerodinamikai leszorító erőt igénylő versenypályák esetében - mint amilyen a Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló Circuit de Spa...

Oldalsó kocsiszekrény (Lotus, Belga Nagydíj, 2013)
Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013)

A Magyar Nagydíjat követő négyhetes szünet után a Formula-1 mezőnye az Ardennekben található Circuit de Spa-Francorchamps versenypályán folytatja a világbajnoki...

Előzési zóna (Belga Nagydíj, 2013)
Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon

A négyhetes nyári szünetet követően a száguldó cirkusz mezőnye az Ardennekben található Circuit de Spa-Francorchamps versenypályán folytatja tovább a világbajnoki...

Close