Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A McLaren „buborék-orrkúppal” állt elő Barcelonában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A McLaren „buborék-orrkúppal” állt elő Barcelonában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,916
McLaren Mercedes MP4-26 "buborek-orr" (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)

Meglepő formájú orrkúppal ellátott versenyautóval lépett pályára Jenson Button a barcelonai teszten. © Vodafone McLaren Mercedes

A McLaren csapattól már-már szinte megszokhattuk, hogy radikális újításokkal lepik meg a riválisokat. Mint ismeretes, a 2010-es szezonban a wokingi istálló alkalmazta először az F-csatorna néven elhíresült átalakított motorburkolati elemet, amit végül a szezon során nagyon sok csapat magáévá tett. Már az idei évre összeállított MP4-26-os konstrukció is hordoz magán jó néhány egyedi újítást, amit a kedden megrendezett barcelonai teszten a csapat még egy érdekes kialakítású orrkúppal tovább fokozott.

A Jenson Button vezette négykerekű versenyautó orrkúpján egy furcsa buborékhoz hasonlítható kinövés volt látható. Arról egyelőre semmilyen pontos információ nem szivárgott ki, hogy pontosan milyen célzattal került fel ez a fajta elem az autóra. A csapat egyik meg nem nevezett munkatársa mindössze annyit árult el, hogy ez az elem részét képezi a hosszútávú fejlesztési programjuknak, és ezt csakis a teszteken fogják alkalmazni a jövőben.

Az orrkúp megnövelt méretű burkolata alatt vélhetően speciális érzékelők foglalnak helyet, és olyan további mechanikai elemek, amelyek összeköttetésben vannak az első légterelő szárnyak mindkét végéhez csatlakoztatott nyomórudakkal. Ez utóbbi kiegészítők alkalmazásának egyértelmű célja még nem ismert, de talán ezek segítségével figyelik a szárny flexibilitásából, valamint az arról leváló légáramlatok aerodinamikai terheléséből adódó függőleges irányú elmozdulás mértékét.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli teszt (Abu-Dzabi, 2011.01.17)
Hamarosan eldőlhet a kerékcserék száma

Az elmúlt időszakban egyre több kritika érte a Formula-1-be visszatérő Pirellit, miszerint az általuk biztosított sima futófelületű slick gumiabroncsok gyors...

Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)
A Pirelli a pénteki szabadedzéseken kísérletezne

A Formula-1 korábbi gumibeszállítóját leváltó Pirelli igyekszik minden lehetőséget megragadni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb időt foglalkozhasson a királykategóriának...

A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Magneti Marelli pontosítana a KERS-szabályon

A Magneti Marelli álláspontja szerint nincs teljes mértékben megállapítva, hogy a csapatok mennyit költhetnek a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer fejlesztésére,...

Close