Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Magyar Nagydíj után Monzában tesztelt a Pirelli | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Magyar Nagydíj után Monzában tesztelt a Pirelli

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,824
Lucas di Grassi (Pirelli, Monza teszt, 2011.08.03)

A hungaroringi versenyhétvégét követően új közepes keménységű, és új profilú hátsó gumikat tesztelt a Pirelli Olaszországban.

Az elmúlt hétvégén megrendezett 26-dik Magyar Nagydíjat követően a csapatok és a pilóták többsége igyekszik kihasználni a világbajnokság soron következő állomása, a Belga Nagydíj előtti négyhetes szünetet, amelyet leginkább pihenéssel töltenek el. Van aki már az első naptól kezdve aktív pihenéssel tölti az idejét, míg a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójává avanzsált Pirelli, és az olasz gyártó hivatalos tesztpilótája, Lucas di Grassi a hungaroringi versenyhétvégét követő héten tovább folytatta a munkát.

A brazil pilóta Paul Hembery csapatával a legendás monzai versenypályára utazott, ahol néhány napon keresztül aktív teszteléssel múlatták az időt. Di Grassi az egykori Toyota F1 istálló 2009-es konstrukciójával rótta a köröket.

A Pirelli fejlesztési programjának részeként többféle feladat elvégzésére került sor. Ezek között szerepelt többek között az új specifikáció szerint elkészített közepes keménységű gumiabroncsok próbatétele is, amitől a gyártó a gumiabroncsok szempontjából nagyobb igénybevételt jelentő versenypályákon vár előrelépést. A közepes keverékek mellett a lágy gumik is terítéken voltak. A sárga színjelöléssel ellátott papucsokkal kapcsolatban zajló fejlesztési törekvések célja, hogy az eddigiekben használt kivitellel szemben növeljék a gumiabroncsok tartósságát, és ezáltal reális számú boxkiállásokat tudjanak abszolválni a csapatok.

A monzai tesztprogram részeként Di Grassi pályára vitt továbbá egy olyan hátsó gumiabroncsot is, amely az idei évben használt specifikációval ellentétben eltérő profillal rendelkezett. A módosított gumiabroncs futófelületének és oldalperemezésének találkozásánál változtatott a gyártó. Ezáltal nagyobb tapadási felületet értek el, de a versenyautó jobb menetjellemzőinek biztosítása mellett nyilvánvalóan számtalan adatot gyűjtöttek azzal kapcsolatban is, hogy a módosított Pirelli abroncs miként viselkedik a kerékvető köveken történő áthajtáskor keletkező vibráció során.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Guminyomás-érzékelő rendszer (Szenzor és vevőegység)
Az F1-es guminyomás-érzékelő

A szakemberek számára a Formula-1-es versenyautóknál alkalmazott guminyomás-felügyelő rendszer megtervezése és kivitelezése igazi kihívást jelent. Az energiaellátásban résztvevő elemeknek és...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Ismertté váltak a gumitípusok a Szingapúri Nagydíjig

A magyarországi futamot követően a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója nyilvánosságra hozta a Szingapúri Nagydíjig használatos gumikeverékek típusát. Az augusztus végén megrendezésre...

Nick Heidfeld (Lotus Renault GP, Magyar Nagydíj, 2011)
Miért gyulladt ki Heidfeld autója a Hungaroringen?

Azt hiszem túlzás nélkül állíthatom, hogy a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon az egyik legnagyobb döbbenetet Nick Heidfeld Lotus Renault autójának...

Close