Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Lotus mellőzni fogja a KERS használatát | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Lotus mellőzni fogja a KERS használatát

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.04. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 879
Heikki Kovalainen (Team Lotus, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)

A Lotus csapat az autó 2011-es évre történő felkészítése során kissé háttérbe szorítja a KERS-t, és más területekre összpontosítanak. © Lotus Team

A 2011-es évre bevezetett új technikai előírások értelmében újra visszatér a Formula-1-be a KERS néven ismertté vált Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer. A 2009-ben debütált technológia – amely a versenyautó fékezése során eltárolt energia extra lóerőkké történő átalakítását teszi lehetővé – alkalmazásával kapcsolatban tett nyilatkozatot a napokban a Lotus csapat technikai vezetője, Mike Gascoyne.

A szakember elmondása szerint csapata nem fogja használni a hibrid rendszert a szezon első futamai során. Annak ellenére, hogy a technikai szabályok lehetővé tették már 2010-re is a KERS használatát, a csapatok egyöntetű megállapodása értelmében senki sem használta a rendszert. A következő szezonban viszont ismét előtérbe került a különleges technológia használata, amelytől az FIA szabályalkotói kiélezett versenyszituációkat, és több előzési lehetőséget várnak.

Meglesz az állítható hátsó légterelő szárnyunk, de a KERS-t az év elején még nem fogjuk használni az autónkban.” – nyilatkozta Mike Gascoyne. „Mindazonáltal, hogy a rendszer fejlesztésén folyamatosan dolgozunk, nem fogunk vele elkészülni a szezonnyitó futamra, melynek hátterében erőforrás-hiány áll. Sokkal inkább az autó más területeire igyekszünk most fókuszálni.” – tette hozzá a Lotus technikai vezetője.

El kell ismerni azt is, hogy egy kör teljesítése során nem jelent akkora előnyt, mint amekkora erőforrás-ráfordítást igényel, és az igazat megvallva a használatának van némi hátránya is. A versenystratégia szempontjából viszont kétségtelen, hogy van pozitív hatása is, különösképpen a rajtok alkalmával.” – magyarázta Gascoyne.

A Lotus istálló az elmúlt hónapban hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-es évben Renault erőforrásokkal lépnek majd pályára, és elmondásuk szerint arra is jó esélyük van, hogy a franciák által összeállított KERS-t használják majd az autóikban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Sauber C29 bemutató (Sauber, Valencia, 2010.01.31)
A Sauber kezdi az autó bemutatók sorát

A 2011-es év csapatai közül elsőként a Sauber alakulat fogja lerántani a leplet a vadonat új tervezésű négykerekűjéről. A hinwilli...

Sauber C29 F-csatorna (Sauber, Brazil Nagydíj, 2010.11.04)
Búcsú az F-csatornától és visszatér a KERS

A 2010-es év lezárását követően a csapatok és a versenyzők egy cseppet sem lazíthatnak. Természetesen a szezonzáró futamot követően minden...

Ferrari F10 hátsó légterelő szárny (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Hamarosan érkezik a menetközben állítható hátsó szárny

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára már-már megszokottá vált, hogy a sport szabályalkotói minden egyes szezonra több-kevesebb módosítással rukkolnak elő a...

Close