Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Lotus áttervezte az E20 hibás elemeit | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Lotus áttervezte az E20 hibás elemeit

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.02.29. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,152
Romain Grosjean (Lotus F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.21)

Az első barcelonai teszten instabilan viselkedő konstrukció miatt a csapatnak újra kellett tervezni és gyártani az E20 jó néhány alkotóelemét. © Lotus F1 Team

Az elmúlt héten megrendezett barcelonai tesztsorozat nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult a Lotus F1 Team számára. A február 21…24 közötti időszakra ütemezett felkészülés során ugyanis a 02-es számmal jelölt alvázzal kapcsolatban nem várt rendellenességet tapasztaltak, aminek következtében a csapatvezetés azonnal felfüggesztette a tesztek további folytatását.

Az eset kivizsgálásáról és a probléma megoldásának érdekében tett lépésekről a Lotus F1 Team technikai igazgatója, James Allison reflektált a számára feltett kérdésekre.

 

James, mi történt az E20-al a múlt heti barcelonai tesztelésen?
„A barcelonai tesztsorozatra egy teljesen új építésű, az E20-02-es jelölésű alvázzal érkeztünk meg. A keddi nap délelőttjén Romain-nal sikerrel teljesítettük az installációs köröket. Nem sokkal ezt követően az első kanyar előtt, a gyors körének teljesítésének megkezdésekor, amikor a fékpedálra lépett, érezte, hogy valami nincs rendben. Azonnal tudatta velünk a rádión keresztül, hogy nem képes teljesíteni a mért kört, és vissza is tért a boxba.”

 

Milyen problémát sikerült beazonosítani, miután az autó visszatért a garázsba?
„Első ránézésre azonnal láttuk, hogy az első kerékfelfüggesztés felső lengőkarjának rögzítésénél valami nincs rendben.”

 

Milyen lépéseket tettek a meghibásodást követően?
„Első alkalommal használtuk akkor a 02-es számú alvázat, éppen ezért a probléma láttán egyből arra gondoltunk, hogy valamiféle gyártási hibáról lehet szó. Ezt követően döntenünk kellett, és végül a 01-es verzió használatát preferáltuk, amely már sikerrel szerepelt Jerezben. Mielőtt azonban visszaküldtük a hibás konstrukciót a gyárunkba, elindítottuk az eset kivizsgálását Enstone-ban, hogy elkerüljük az ehhez hasonló problémák ismételt előfordulását. Sajnálatos módon azonban azt állapítottuk meg, hogy nem kizárt hasonló meghibásodás a másik alváz esetében is. Ezt követően kissé vonakodva ugyan, de kénytelenek voltunk törölni a teljes tesztprogramunkat, hogy mielőbb megtaláljuk a probléma forrását, még mielőtt újra sor kerülne a következő tesztelésre.”

 

Mi történt a gyárban, hogyan reagáltak a történtek után?
„A történtek után meglehetősen feszített munkák következtek, és azt kell mondanom, hogy mindenki maximális módon elvégezte a tőle elvárt feladatokat. Miután visszaértünk a gyárunkba, minden egyes érintett személlyel egyeztettem a részleteket, és pontosan megbeszéltük mi is történt. A kollégák pontosan megértették, hogy igencsak szerencsétlenül alakult a helyzetünk, de minden egyes reakciónk megfelelő kontrol alatt történt. Elvégeztük az érintett alkatrészek újratervezését, amelyeket természetesen le is gyártottunk, és már installáltuk is azokat az új alvázra. A gyártási folyamatokat követően elvégeztük az ilyenkor esedékes vizsgálatokat, és az új konstrukciót elküldtük a következő teszt helyszínére, Spanyolországba.”

 

Véleménye szerint sikerült megoldani a problémát?
„Igen.”

 

Az új alváz nehezebb lett a korábbi verzióhoz képest?
„Igen, de mindössze csak 1kg-ról beszélhetünk, amelyet megfelelően tudunk kezelni. Ez egyáltalán nem fog negatívan jelentkezni a versenyautó vezethetősége és teljesítménye szempontjából.”

 

Az új alvázzal kapcsolatban kellett új töréstesztet végezni?
„Nem, erre nem volt szükség.”

 

Melyik konstrukciót fogják használni ezen a héten?
„Ezen a héten a 01-es számú alvázat fogjuk majd használni, míg a 02-es változat tartalékként lesz jelen. Az új, 03-as jelzésű konstrukciót is sikeresen elkészítettük, amely már az újratervezett elemeket tartalmazza.”

 

A csapat veszített négy napot a rendelkezésre álló tesztidőszakban. Ez jelent-e valamiféle hátrányt?
„Természetesen az, hogy négy tesztnapot veszítettünk, nem mondható ideális helyzetnek. A többi csapathoz hasonlóan nagy jelentőséggel bírnak ezek a napok, hiszen ezek megalapozzák a további fejlődést. Mindezek mellett azonban optimistán várom a folytatást. Először is sikerült technikai problémák nélkül teljesíteni a feladatokat Jerezben, ami hozzásegített bennünket ahhoz, hogy minél alaposabban megismerjük az autónkat. Természetesen adódtak kisebb területek, amelyekbe be kellett avatkoznunk, és bizonyos elemek nem álltak a rendelkezésünkre az elmúlt heti tesztek során. Csütörtökön tehát az autónk az új alkatrészekkel lép majd pályára, és nagyon várjuk már, hogy miképpen fog teljesíteni.”

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
A Lotus áttervezte az E20 hibás elemeit, 5.0 out of 5 based on 3 ratings


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogórendszer (Caterham F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.21)
További szigorítások az ECU-val kapcsolatban

Az elmúlt héten megrendezett előszezoni, barcelonai tesztsorozatot követően a Nemzetközi Automobil Szövetség további módosítások elvégzését látja szükségesnek a Formula-1 technikai...

Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)
Teljesítette az FIA töréstesztjeit a HRT 2012-es autója

Úgy tűnik, hogy a Hispania Racing Team részéről is kezdenek végre jól alakulni a dolgok. A hónap elején még arról...

Timo Glock (Marussia F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.23)
A McLarent idézi majd a Marussia 2012-es autója

Egyes hírforrások beszámolója alapján a Vodafone McLaren Mercedes alakulattal technikai partnerségben álló Marussia F1 Team 2012-es autója bizonyos tekintetben az...

Close