Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.05.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 5,616
Pirelli gumiabroncsok (Spanyol Nagydíj, 2013)

A lágy- és a szuperlágy gumikkal gazdálkodhatnak a csapatok Monte Carlóban a 2013-as Monacói Nagydíj során (Fotó: James Moy)

A tavalyi évhez hasonlóan a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli a 2013-as Monacói Nagydíjra is a két leglágyabb keverékét, a sárga színjelöléssel rendelkező lágy-, és a piros színkóddal rendelkező szuperlágy gumiabroncsát biztosítja majd a csapatok számára.

 

A monte carlói hercegség utcáin lebonyolításra kerülő nagydíjhétvége helyszínéül szolgáló városi pálya az idei versenynaptár egyik leglassabb helyszínének mondható, ahol a pálya szűk vonalvezetése nemcsak a folyamatos koncentrációt, hanem az előzések kivitelezését is igencsak megnehezíti. A gumiabroncsok szempontjából rendkívül fontos, hogy a kellő mechanikai tapadás érdekében mindvégig megfelelő hőmérsékleti szinten tudják tartani a pilóták a gumiabroncsok felületét, miközben azok termikus igénybevétele talán ezen a helyszínen a legalacsonyabb mértékű. Éppen ezért – valamint az elmúlt évben szerzett tapasztalatok és a látottak ismeretében – a csapatok többsége minden bizonnyal a kétkiállásos boxtaktikákat részesítik majd előnyben.

 

A Pirelli P Zero szuperlágy gumiabroncs volt az egyetlen olyan gumitípus, amelynek összetétele a 2011-es évtől kezdődően nem változott, viszont a gyártó a 2013-as szezonra vonatkozóan lágyabb keverékkel készíti azt a jobb teljesítmény és termikus degradáció érdekében. A módosított specifikációnak köszönhetően a gumiabroncs megfelelő tapadásához szükséges hőmérséklet eléréséhez kevesebb időre van szükség. Ez a gumitípus ideális választás azokra a versenypályákra, amelyekre a lassabb sebesség, és az intenzívebb irányváltások a jellemzőbbek, mint ami a monacói helyszínre vonatkozóan is elmondható. Mindezek mellett az alacsonyabb, 85…110°C-os működési tartományának köszönhetően jó menetteljesítményt nyújt a sima futófelületű aszfalton.

 

A Pirelli P Zero lágy gumiabroncs hozzávetőlegesen 0.5 másodperccel lassabb köridőket képes biztosítani az előzőleg említett szuperlágy típushoz képest, mindamellett, hogy ez a gumiabroncs is lágyabb keverékkel rendelkezik a tavalyi évben használt lágy papuccsal szemben. A magas, 105…125°C közötti működési tartománynak köszönhetően nagyobb igénybevételeknek is ellenáll, amelynek köszönhetően ez az a keverék, amely frekventáltabb módon szerepel majd az idei futamokon. A Pirelli gumiabroncsai közül ez az a keverék, amelynek a működési tartománya a legnagyobb mértékben változott a 2012-es évben alkalmazott specifikációhoz képest.

 

A Monacói Nagydíj megrendezése azonban valamelyest eltér a többi futamnál alkalmazott menetrendhez képest, miután a csapatok és a pilóták számára előírt, különböző PR-rendezvényeken való kötelező részvétel miatt az első két szabadedzést nem pénteken, hanem egy nappal korábban rendezik meg. Ebből adódóan pedig a megüresedett napon a pályát megnyitják a normál közúti forgalom számára, ami egyúttal azt is eredményezi, hogy a pálya aszfaltjának felületi minősége nem olyan konzisztens módon változik, mint ahogyan az a hagyományos versenyhétvégék során lenni szokott.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Monacói Nagydíj, 2013)
Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna

A Nemzetközi Automobil Szövetség az elmúlt évekhez hasonlóan ismét úgy döntött, hogy a Monacói Nagydíj helyszínén a 2013-as évben sem...

Gumi- és boxtaktika elemzés (Kínai Nagydíj, 2013)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Kínai Nagydíj (2013)

A 2013-as Formula-1-es világbajnokság harmadik állomásán, a sanghaji versenypályán megrendezett Kínai Nagydíjon a Pirelli a lágy- és a közepes keménységű...

Mark Webber (Red Bull Racing, Kínai Nagydíj, 2013)
Technikai részletek: Az üzemanyag-ellátó rendszer újabb hibája a Red Bullnál

A Red Bull Racing alakulat számára nem éppen az előzetes elvárások szerint alakultak a dolgok a Kínai Nagydíj szombati időmérőjén....

Close