Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A HRT mellőzni fogja a KERS használatát | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A HRT mellőzni fogja a KERS használatát

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.04.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,692
Narain Karthikeyan (HRT, Ausztrál Nagydíj, 2012)

A Formula-1 spanyol csapata, a HRT elsődlegesen az F112 technikai megbízhatóságát szeretné javítani. © Hispania Racing Team

A Formula-1 2012-es mezőnyének kis spanyol csapata, a Hispania Racing Team az idei évben sem számíthat jelentősebb teljesítménybeli fejlődésre, miután az alakulat vezetősége úgy döntött, hogy az idei évben nem fogják beépíteni autójukba a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszert.

Mint ismeretes, a HRT számára nem éppen problémamentesen indult az idei szezon. Az FIA által bevezetett szigorított töréstesztek kapcsán ugyanis komoly gondok adódtak az új konstrukcióval. Miután az első törésteszteket követően a szövetség „visszadobta” a HRT karosszériáját, a csapatnak el kellett végeznie jó néhány módosítást az újabb vizsgálatsorozat sikeressége érdekében. A 2012-es évre rendszeresített 17db különböző kötelező vizsgálatból ugyanis 14db sikerrel végződött, viszont két esetben a karosszériaelemek nem megfelelőségét mutatták ki, míg egy vizsgálat elvégzése pedig nem volt kivitelezhető. Az új versenygép alváza megfelelő eredményeket produkált ugyan minden egyes teszt során, viszont a 2012-es Formula-1-es autó bukókerete, és az orrkúp oldalirányú töréstesztje már nem, és az utóbbi probléma miatt pedig a frontális ütközést szimuláló próbát már nem tudták az FIA szakemberei elvégezni.

Az ismételt törésteszt azonban már jó eredménnyel zárult, és a homologizációs folyamatokat követően az F112-es névre hallgató konstrukció ott lehetett a szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozaton.

Mint ismeretes, az FIA az idei szezonra további szigorítást vezetett be az új autók pályára vitelével kapcsolatban. Ezek szerint ugyanis csakis olyan autóval lehetett megkezdeni a szezonnyitó nagydíj előtti teszteléseket, amelyik sikerrel teljesítette az FIA töréstesztjeit. Ez az eljárás a csapatok számára extra kihívást jelentett, hiszen korábban elegendő volt ezen vizsgálatokat a szezon első futamára teljesíteniük.

A töréstesztek és az azt övező történések már a múlté, és a csapatnak már más jellegű problémákat kell megoldani. Az elmúlt időszakban a HRT szervezeti felépítésében bekövetkezett változás is minden bizonnyal rányomja bélyegét a csapat működésére, és ezzel együtt annak teljesítményére is. A csapatvezetői széket ugyanis Colin Kolles helyett Luis Perez-Sala foglalja már el, és a mérnökök összehangolt munkájáért felelős technikai igazgató személyének kijelölése sem túl régen történt meg.

A Hispania számára tehát az elsődleges feladat az, hogy egy megfelelően működő szervezeti struktúrát állítsanak össze, és mindezek mellett pontosan meg kell érteniük a jelenlegi szezonra épített F112-es autó minden egyes porcikáját is. Pontosan ebből a megfontolásból született meg a csapatvezetés döntése, hogy egyelőre mellőzni kényszerülnek a KERS beépítését és az ezzel együtt járó fejlesztési folyamatokat. Teszik ezt annak ellenére, hogy a szezon előtt még arról számoltak be, hogy az új autó megtervezésekor kalkuláltak a hibrid hajtás alkalmazásával is.

A HRT nehézségeit tükrözi továbbá, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra egyik versenyzőjük sem tudta kvalifikálni magát, miután a sportszabályzatban lévő 107%-os szabálynak nem tudtak eleget tenni. Éppen ezért a csapat elsődleges célkitűzése jelenleg az, hogy javítsanak a teljesítményükön úgy, hogy ennek a kritériumnak maradéktalanul meg tudjanak felelni a jövőben, és ne kerüljön veszélybe az indulásuk egyik futamon sem. A spanyol gárda számára tehát létfontossággal bír az elkövetkező időszak, hiszen a tervezőasztalon megálmodott fejlesztések komolyabb próbatételére a Bahreini Nagydíjat követően a hazai versenyük előtt, a május 1-én kezdődő háromnapos mugellói tesztsorozaton kerülhet majd sor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
A monacói futamig ismertek a választott gumitípusok

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítójaként jelenlévő Pirelli hivatalosan is bejelentette azon keverékeit, amelyeket a kínai futamhétvégét követő három versenyen a csapatok...

Pedro de la Rosa (Hispania Racing Team, Jerez teszt, 2012.02.08)
Új technikai vezetőt kapott a HRT

A Formula-1 2012-es mezőnyének kis csapata, a Hispania Racing Team változást jelentett be a szervezeti felépítésüket illetően. Miután a spanyol...

A silverstone-i pálya célegyenese (Angol Nagydíj, 2011)
Újabb fejlesztések a silverstone-i pályán

Ahogyan a pilóták többségének szinte évről-évre meg kell küzdeni azért, hogy a következő szezonban is versenyzői üléshez jussanak a királykategóriában,...

Close