Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  A Honda és a Toyota újra az F1-ben? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

A Honda és a Toyota újra az F1-ben?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,845
Toyota RVX-06 motor (Toyota, 2006.01.14)

A 2013-as szezonban bevezetésre kerülő új motorszabályok pozitív hatásaként említik a Toyota és a Honda vállalatok visszatérését a Formula-1-be. © Panasonic Toyota Racing

A 2013-as évre vonatkozó új motorszabályok radikális változást hoznak majd a Formula-1 számára. A jelenleg használt 2.4 literes V8-as erőforrások helyett ugyanis 1.6 literes V4-es, turbófeltöltős erőforrásokat használhatnak majd a csapatok, amelyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 18.000-es értékről 12.000-re fog csökkenni.

Az új erőforrások a becslések szerint nagyjából 30…35%-kal kevesebb üzemanyagot fognak majd elégetni, és a környezettudatosság fokozásának érdekében energia-visszanyerő rendszerrel (KERS) lesznek majd kiegészítve. Az FIA technikai szakemberei azt vallják, hogy ezen módosítások ellenére is tartani lehet majd a motorok jelenlegi teljesítményszintjét.

A Renault szolgálatában álló Jean Francois Caubet úgy gondolja, hogy az új motorszabályok visszacsábíthatják a száguldó cirkuszba azokat a japán vállalatokat, mint például a Toyota és a Honda.

Úgy vélem, hogy a 2013-ban bevezetésre kerülő új motorszabálynak köszönhetően a mezőnyben lévő erőviszonyok közel egy szinten lesznek. Minden bizonnyal a futamokon szorosabb küzdelmeket lehet majd látni, és a felhasználható motorok számának csökkentésével további költségtakarékosság is megoldható.” – nyilatkozta Jean Francois Caubet. „A gyártókat összesen három csoportba lehet besorolni. Az elsőbe tartozik a Mercedes és a Renault, a másodikba pedig azok tartoznak, akik még nem határozták el egyértelműen magukat, hogy csatlakozni kívánnak-e a Formula-1-hez. A harmadik csoportba pedig a japán cégeket lehet rangsorolni, akik már kifejezték érdeklődésüket az F1-es projekttel kapcsolatban.” – tette hozzá a Renault F1-es csapatának igazgatója.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kamui Kobayashi (Sauber F1 Team, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.19)
A Takata a Sauber technikai partnere lesz 2011-ben

A Sauber F1 Team 2011-es technikai partnerei között tudhatja magát a Takata, aki az új tervezésű C30-as kódnevet viselő versenyautók...

Keke Rosberg (McLaren, 1986)
Jelentős átalakulás várható az autók megjelenésében 2013-tól

A Formula-1 történelmében legutóbb a 2009-es év jelentett hatalmas változást a versenyautók kinézetével kapcsolatban. A szélesebbre épített első légterelő szárny,...

Heikki Kovalainen (Team Lotus, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Szélvédő kerülhet az F1-es autókra?

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábban már jelezte, hogy gondolkoznak a versenyautók szélvédővel történő felszerelésével. Az elmúlt napokban ismét napirendre került...

Close